«Meta» radītais sociālais tīkls «Threads» metis nopietnu izaicinājumu «Twitter»

Ceturtdien savu darbību sākusi ASV sociālo tīklu lieluzņēmuma "Meta" izstrādātā mikroblogošanas platforma "Threads" jeb latviski "Pavedieni", kas tiek uzskatīta par tiešu konkurenti vietnei "Twitter". Eiropas Savienības teritorijā jaunā lietotne gan pagaidām nav pieejama.

"Twitter" pēc jaunā īpašnieka Īlona Maska haotiskajiem lēmumiem saskaras ar lietotāju neapmierinātību un zaudē popularitāti, un to savā labā nolēmis izmantot sociālā tīkla "Facebook" dibinātājs, "Meta" vadītājs Marks Zakerbergs, kurš paziņojis par "Threads" izveidošanu. Šis pavērsiens jau dažiem devis ieganstu runāt par "Twitter" norieta sākumu.

«Meta» radītais sociālais tīkls «Threads» metis nopietnu izaicinājumu «Twitter»
00:00 / 03:30
Lejuplādēt

Daudz līdzību ar tviteri

Jaunā sociālo tīklu lieluzņēmuma "Meta" izstrādātā mikroblogošanas platforma "Threads" ir saistīta ar citu "Meta" sociālo tīklu "Instagram". Par "Threads" lietotājiem automātiski kļuvuši divi miljardi "Instagram" lietotāju. Lai kļūtu par jaunu "Threads" lietotāju, vispirms jāreģistrējas platformā "Instagram".

Platforma piedāvā reāllaika komunikāciju tiešsaistē, proti, funkciju, kas jau sen ir bijusi "Twitter" galvenais elements. Lietotnei ir daudz līdzību ar tviteri, sākot no izkārtojuma līdz produkta aprakstam.

"Threads" ziņojumu garumam būs 500 zīmju ierobežojums, bet "Twitter" ieraksti nevar būt garāki par 280 zīmēm.

Ienākšanu ES tirgū apgrūtina stingrie datu aizsardzības noteikumi

Zakerbergs vēsta, ka pirmo septiņu stundu laikā "Threads" reģistrējušies jau 10 miljoni lietotāju. To vidū ir arī slavenības, piemēram, Dženifera Lopesa un Šakira, kā arī ietekmīgi mediji, piemēram, "The Washington Post" un "The Economist".

"Tas ir vienkārši: ja "Instagram" lietotāji ar lielu sekotāju skaitu, piemēram, Kima Kardašjana, Džastins Bībers vai Lionels Mesi sāks regulāri veikt ierakstus "Threads", jaunā platforma ātri gūs panākumus," uzskata finanšu analītiķis Braiens Vīzers.

"Twitter" ir vairāk nekā 200 miljoni aktīvu lietotāju. Analītiķi norāda: "Threads" pietiktu piesaistīt tikai katru ceturto "Instagram" lietotāju, lai sasniegtu "Twitter" auditorijas apjomu.

"Threads" platforma pagaidām gan nav pieejama Eiropas Savienības (ES), tātad arī Latvijas, iedzīvotājiem.

ES ir spēkā stingri datu aizsardzības noteikumi, kas aizliedz lietotāju datu nodošanu starp dažādām platformām, tātad arī starp "Instagram" un tā atvasinājumu "Threads". Pagaidām nav zināms, kad tiks novērstas neatbilstības Eiropas Savienības regulējumam un "Threads" varēs sākt darbību ES teritorijā.

Cenšas izmantot "Twitter" vājuma brīdi

Gadu gaitā "Facebook" ir mēģinājis konkurēt ar "Twitter" daudzos veidos, tostarp kopējot "Twitter" funkcijas, piemēram, haštagus jeb tēmturus un populārāko tēmu sarakstus. Taču šī jaunā platforma varētu būt vislielākais izaicinājums tviterim.

Šāds izaicinājums tiek mests tieši laikā, kad "Twitter" lietotāji kļūst arvien neapmierinātāki ar platformas īpašnieka Īlona Maska politiku, ieviešot maksu par dažādiem pakalpojumiem.

Arī ar to, ka noteikts pagaidu ierobežojumus tam, cik tvītu lietotāji var lasīt, izmantojot lietotni.

Analītiķi norāda, ka "Meta" izmanto daudzu "Twitter" lietotāju neapmierinātību ar "Twitter" īpašnieka Īlona Maska haotiskajiem lēmumiem un tāpēc tagad laiž tirgū "Twitter" līdzinieci.

"Tas prasīs kādu laiku, bet es domāju, ka šai vajadzētu būt publisko sarunu lietotnei, kurā būtu vairāk nekā 1 miljards cilvēku. "Twitter" ir bijusi iespēja to izdarīt, taču tas nav to paveicis. Cerams, ka mēs to izdarīsim," vēsta Zakerbergs.

Cer piesaistīt slavenības

"Meta" cer, ka "Threads" kļūs par slavenību, uzņēmumu un politiķu saziņas kanālu. Un tieši slavenību pārvilināšana, lai vairotu platformas popularitāti, ir tas, pie kā tiek cītīgi strādāts.

"Jūs varat būt droši, ka "Meta" vadītāji strādā ar visiem slavenību kontaktiem, īpaši tiem, kas izmanto "Instagram", kas ir ļoti populārs," norāda platformas "Aspen Digital" izpilddirektore Vivjena Šillere.

""Twitter" patiešām klājās labi, līdz Masks to pārņēma un iznīcināja daudz ko, ko cilvēki bija iemīļojuši un turpina to darīt. Tvītu limits, ko var  lasīt, ir ļoti savdabīga taktika. Tas būtu, kā CNN teiktu, ka ierobežos, cik daudz raidījumu varat skatīties, kam šajā biznesa modelī īsti nav loģikas."

Pēc ekspertes domām, jaunajai platformai ir lielākas izredzes izkonkurēt "Twitter", kas nav izdevies tādām lietotnēm kā "Mastodon" un "Bluesky".

Šillere arī norāda: tviteris šobrīd ir tik nepastāvīgs, ka jaunajai lietotnei ir lielas iespējas gūt virsroku. Arī "Meta" esot problēmas pārvaldībā, tomēr tās izstrādātās platformas tiekot pārvaldītas prātīgi un efektīvi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti