Dienas notikumu apskats

Vācija varētu nolīgt citu ES valstu militārpersonas

Dienas notikumu apskats

NEPLP pārmetumi LTV: Pārāk daudz diskusiju raidījumu, pārāk maz satura bērniem

Krievijas un Lielbritānijas nesaskaņās ierauj arī žurnālistus

Krievijas un Lielbritānijas nesaskaņās ierauj arī žurnālistus

Krievijas medijos publiskots britu raidsabiedrības BBC Krievijā strādājošo žurnālistu saraksts. Tādējādi tiek atbildēts uz pagājušajā nedēļā izskanējušo britu mediju uzrauga kritiku pret Krievijas sponsorēto televīzijas kanālu RT, kā arī izdevumā “The Times” publiskoto ziņu aģentūras “Sputnik” darbinieku sarakstu. Abas puses ir nosodījušas viena otras rīcību. Tikmēr Krievijas mediji prognozē, ka šāds saspīlējums var kalpot par ieganstu cīņas uzsākšanai pret neatkarīgiem medijiem.

Pirms nedēļas britu mediju regulators “Ofcom” paziņoja, ka Krievijas atbalstītais televīzijas kanāls RT ir vairākas reizes pārkāpis Lielbritānijas apraides noteikumus. Regulators konstatējis, ka sešu nedēļu laikā pēc Solsberijas pilsētā notikušās bijušā krievu dubultaģenta Sergeja Skripaļa un viņa meitas saindēšanas televīzijas kanāls ir septiņas reizes pārkāpis politiski jūtīgu jautājumu objektivitātes noteikumus. Tieši tāpēc pret šo televīzijas kanālu tiek apsvērtas sankcijas. Starp tām tiek minētas prasības pārraidīt publicētās informācijas labojumus, finansiāli sodi, kā arī pat raidīšanas licences atsaukšana.

Pagājušajā nedēļā arī britu izdevums “The Times” publiskoja astoņu Krievijas interneta ziņu aģentūras “Sputnik” Lielbritānijas biroja darbinieku fotogrāfijas un šo personu vārdus. Rakstā tika apgalvots, ka šie cilvēki ir iesaistīti informatīvajā karā pret Londonu. Raksta autori arī aicinājuši vietējās varas iestādes atņemt šiem žurnālistiem viņu aktīvus.

Šāda rīcība izsauca asu nosodījumu Krievijas pusē, Maskavai paziņojot, ka žurnālisti nepatiesi tiek kaunināti par darbu Krievijas labā, uzsverot, ka tagad “Sputnik” žurnālisti ir apdraudēti. Krievijas mediju regulators paziņoja, ka

veiks pārbaudes, lai noskaidrotu britu raidsabiedrības BBC darbības atbilstību Krievijas likumdošanai.

Kā norādīja Kremļa preses sekretārs Dmitrijs Peskovs, BBC ir pazīstama ar savu tendenciozo un negodīgo Krievijas un Sīrijas notikumu atspoguļošanu, piebilstot, ka šī pilnīgi noteikti būs atbilde uz “Ofcom” lēmumu.

Un Krievijas atbilde ilgi nav bijusi jāgaida. Šajās dienās Krievijā nopludināts saraksts ar 44 britu raidsabiedrības BBC Krievijā strādājošiem žurnālistiem. Sākotnēji šī informācija anonīmi publicēta kādā sociālā tīkla „V kontakte” grupā. Šajā rakstā BBC žurnālisti nosaukti par sapņotājiem un stāstniekiem. Taču vēlāk šī informācija jau ar attēliem no minēto žurnālistu personiskajiem sociālo tīklu profiliem un citiem publiski pieejamiem avotiem pārpublicēta arī citos medijos.

Notikušais ir izraisījis BBC neizpratni un sašutumu. Raidorganizācijas pārstāvji oficiālajā paziņojumā norāda, ka BBC ir stingras redakcionālās vadlīnijas un organizācija nav publiskojusi nevienas citas mediju organizācijas žurnālistu datus, jo šādām darbībām nebūtu nekāda attaisnojuma. BBC arī paudusi vilšanos par tās Maskavas komandas detaļu publicēšanu.

Kā norāda britu izdevums „The Guardian”, pagaidām nav skaidrs, no kurienes publiskotā informācija varētu būt iegūta. Taču, iespējams, informācija nāk no oficiāliem dokumentiem, jo visi sarakstā atrodamie ir Krievijā oficiāli akreditēti mediju pārstāvji, viņi ir identificēti ar īstajiem vārdiem un uzvārdiem, lai arī savos rakstos bieži vien parakstās ar pseidonīmu. “BBC News Russian” pēdējo gadu laikā ir ievērojami palielinājis savu darbinieku skaitu, noalgojot virkni labāko pētniecisko žurnālistu, kas atklātībā nodevuši ziņas gan par valdības, gan valsts uzņēmumu un citu ietekmīgu personu interesēm un darbībām, izpelnoties Krievijas varas iestāžu kritiku.

Gan krievu, gan britu prese šo abpusējo cīņu sauc par informatīvo karu. Savukārt Krievijas izdevuma „The New Times” galvenā redaktore Jevgēņija Aļbaca prognozējusi, ka

 abu valstu mediju uzraugu uzsāktās izmeklēšanas var tikt izmantotas kā iegansts, lai uzsāktu vēršanos pret neatkarīgiem Krievijas mediju izdevumiem.

Pasaulē
Ziņas
Jaunākie
Interesanti