Indonēzijā nokritušās lidmašīnas lietā ir ļoti daudz neskaidrību

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 11 gadiem un 5 mēnešiem.

Vislielāko pārsteigumu izraisījis fakts, ka aviolainerim "Sukhoi Superjet 100" ir bijusi tikai viena lidojuma datu ierakstu iekārta jeb tā dēvētā melnā kaste. Secināts, ka tajā ieraksti neliecina par lidmašīnas tehniskajiem bojājumiem.

Indonēzijas un Krievijas glābšanas dienestu eksperti ir pārtraukuši darbu Salaka kalna nogāzē, kurā ietriecās krievu aviolaineris "Sukhoi Superjet 100". Sagaidāms, ka jau rīt katastrofā bojā gājušo Krievijas pilsoņu mirstīgās atliekas tiks nogādātas dzimtenē. Vienlaicīgi tiek publiskota arvien jauna informācija par iespējamiem lidmašīnas avārijas cēloņiem, un, kā norāda eksperti, šajā lietā ir ļoti daudz neskaidrību.

Krievijas un Indonēzijas glābēji izlēmuši apturēt darbus avarējušās lidmašīnas katastrofas vietā, jo pēdējo triju dienu laikā nekas ievērojams notikuma vietā nav atrasts. Vislielāko pārsteigumu izraisījis fakts, ka aviolainerim "Sukhoi Superjet 100" ir bijusi tikai viena lidojuma datu ierakstu iekārta jeb tā dēvētā melnā kaste. Iekārtu, kas fiksētu datus par lidojuma tehniskajiem parametriem avārijas dienā glābējiem, tā arī nav izdevies atrast, vai arī tās vispār nav bijis. Līdz ar to pašlaik eksperti turpina atšifrēt sarunu ierakstu iekārtu. Iegūtā informācija gan skaidrību par avārijas iemesliem pagaidām nav sniegusi. Secināts vien, ka šie ieraksti neliecina par lidmašīnas tehniskajiem bojājumiem. Eksperti arī nolieguši iepriekš izskanējušos pieņēmumus par to, ka ekipāža varētu būt izslēgusi iekārtu, kas brīdina par bīstamu šķēršļu tuvošanos, lai tādējādi lielītos potenciālajiem pasūtītājiem par lidmašīnas iespējām. Tagad izmeklētāji cer, ka papildus skaidrību par avārijas iemesliem varētu sniegt dati par gaisa satiksmes organizāciju. Savukārt Indonēzijas glābēji par spīti Krievijas ekspertu aizbraukšanai otru melno kasti turpinās meklēt.

Tikmēr Krievijas masu saziņas līdzekļi, atsaucoties uz aviācijas nozares ekspertiem, visai skeptiski izsakās gan par uzticīgu glābējiem, gan avioindustrijas pārstāvjiem. Kā laikrakstam "Moskovskij Komsomoļec" izteicies lidotājs izmēģinātājs Anatolijs Knišovs, otras melnās kastes neatrašana ir izdevīga lidmašīnas ražotājiem, jo šajā iekārtā varētu atrast datus par tehniskiem bojājumiem, piemēram, dzinējos. Ja tādi tiešām ir bijuši, šo informāciju, visticamāk, centīsies noslēpt cik vien ilgi iespējams. Kāds cits anonīms aviācijas katastrofu izmeklēšanas komisiju izmeklētājs pauž pārliecību, ka piloti par tehniskiem bojājumiem varētu arī nesarunāties, lai šo informāciju par trūkumiem neiegūtu konkurenti. Līdz ar to, otrās melnās kastes pazušana lidmašīnas ražotājiem ir izdevīga un, kā norāda eksperti, visticamāk, katastrofas iemeslus paši ražotāji zina jau sen, taču bez reāliem pierādījumiem to apstiprināt būs ļoti grūti.

Sagaidāms, ka rīt Džakartas lidostā piederīgajiem tiks atdotas bojā gājušo lidmašīnas pasažieru mirstīgās atliekas. Indonēzijas puse apgalvo, ka visi 45 lidmašīnā esošie cilvēki - 35 indonēzieši, 8 Krievijas pilsoņi, viens Francūzis un viens amerikānis - ir atpazīti. Taču Krievijas puse par Indonēzijas kolēģu darbu šaubās. Galvenokārt tāpēc, ka faktiski nav neviena cilvēka, kuru varētu vizuāli atpazīt, bet ārvalstu pārstāvjiem pat nav bijusi iespēja nodot tiesu medicīnas ekspertiem bojā gājušo radinieku bioloģisko materiālu paraugus. Turklāt, kā norādījuši Krievijas vēstniecības pārstāvji, vēstniecībai pat neesot precīzu sarakstu ar bojā gājušo vārdiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti