Labrīt

Eiropols: Pieaug apmaksātu kibernoziegumu skaits

Labrīt

Zinātnieku naktī Papē varēs vērot putnu migrāciju

EK apstrīdēs tiesā Vācijas ieviesto lielceļu nodevu citu valstu autovadītājiem

EK apstrīdēs tiesā Vācijas ieviesto lielceļu nodevu citu valstu autovadītājiem

Eiropas Komisija (EK) vērsusies Eiropas Savienības Tiesā pret Vāciju par pretrunīgi vērtēto ceļu nodevu. Brisele uzskata, ka tā diskriminē autovadītājus no citām dalībvalstīm. Ņemot vērā Briseles iebildumus, jaunā sistēma dzīvē pagaidām nav ieviesta.

EK vakar vērsās Eiropas Savienības Tiesā pret Vāciju saistībā ar Berlīnes plānoto lielceļu nodevu autovadītājiem. Brisele uzskata, ka plāns diskriminē autovadītājus no citām kopienas valstīm.

Vācijas parlaments likumu par lielceļu nodevas ieviešanu apstiprināja pagājušā gada martā. Saskaņā ar to būs jāmaksā nodeva par izslavēto Vācijas autobāņu izmantošanu - līdz šim  autovadītāji to varēja darīt bez maksas. Tomēr Vācijā reģistrēto automašīnu īpašniekiem tiks piešķirta attiecīga atlaide auto nodoklim. Līdz ar to praktiski Vācijas autovadītāji tiks kompensēti un lielceļus varēs arī turpmāk izmantot bez maksas, bet tiem, kas iebrauks no citām dalībvalstīm, būs jāmaksā.

Eiropas Komisijas ieskatā tā ir klaja diskriminācija.

Jaunajai sistēmai bija jāsāk darboties šogad, taču startu atcēla pēc Briseles iebildumiem.

Vācijas parlamenta apstiprinātais likums paredz, ka ārvalstu autovadītājiem par Vācijas lielceļu izmantošanu būtu jāmaksā līdz 130 eiro gadā. Attiecīgi Vācijā reģistrēto auto īpašnieki šo summu atgūtu nodokļa atlaides veidā.

Paredzēta iespēja nopirkt arī īstermiņa atļaujas izmantot autobāņus - tas maksātu līdz 30 eiro par 10 dienu līdz divu mēnešu periodiem.

29. septembrī Eiropas Komisija paziņoja, ka par spīti sarunām ar Vācijas varasiestādēm un daudzām sarakstēm pēdējo gandrīz divu gadu laikā Berlīne nav spējusi mazināt Briseles galvenās bažas. Eiropas Komisija norādīja, ka Vācijas plāni joprojām „neatbilst (..) nediskriminācijas principiem, kas balstīti pavalstniecībā un brīvā preču un pakalpojumu kustībā.” Tādēļ pieņemts lēmums pret Vāciju vērsties Luksemburgā bāzētajā Eiropas Savienības Tiesā.

„Mums ir bažas, ka Vācijas ar likumu ieviestā sistēma ir diskriminējoša pret autovadītājiem no citām dalībvalstīm. Ja šo sistēmu ieviesīs dzīvē, tā novedīs pie situācijas, kad faktiski tikai un vienīgi Vācijas autovadītāji būs atbrīvoti no nodevas, jo viņiem tiks piešķirta nodokļu atlaide, kas būs tieši tādā pašā apjomā kā ceļu nodeva.

Kad tiek apdraudētas Eiropas Savienības pilsoņu vienotā tirgus tiesības, Eiropas Komisija rīkosies,” norādīja komisijas pārstāve Anna-Kaisa Itkonena.

Itkonena piebilda, ka vēršanās Eiropas Savienības Tiesā nav pēdējais solis, un Brisele joprojām uztur ciešus kontaktus ar Vācijas varasiestādēm, lai atrastu kompromisa risinājumu.

Vācijas transporta ministrs Aleksndrs Dobrints Briseles soli novērtēja atzinīgi. Viņš paziņoja, ka Eiropas Komisijas lēmums vērsties tiesā ir „labas ziņas” un ka Brisele beidzot „pārtraukusi vilkt garumā” šo jautājumu. Dobrints atkārtoti uzstāja, ka Vācijas plānotā lielceļu nodeva nepārkāpj nevienu Eiropas Savienības likumu, un pauda pārliecību, ka „Eiropas Savienības Tiesa to apstiprinās.”

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Pasaulē
Ziņas
Jaunākie
Interesanti