Topošie piloti un vienkārši interesenti Stambulas izstādē pārbaudīja savas prasmes. Tur pieejami dažādi simulatori, kas perfekti ataino, ko nozīmē vadīt lidmašīnu desmit tūkstošu metru augstumā.
Trīs dienu ilgo pasākumu kopumā apmeklējuši 15 000 jauno speciālistu, kuriem bija iespēja konsultēties ar aviācijas ekspertiem un saprast, ko nozīmē veltīt visu savu dzīvi šai nozarei. Un nozares pārstāvji tiešām cer, ka daudzi no viņiem izvēlēsies aviatora karjeru.
Aviobūves giganta "Boeing" veikts pētījums liecina, ka tuvāko divu desmitgažu laikā aviosabiedrībām kopumā būs nepieciešams vēl vairāk nekā miljons pilotu. Tas saistīts ar aviācijas nozares straujo attīstību Āzijā un Tuvajos Austrumos, kur dzimst arvien jaunas lidsabiedrības, bet vecās papildina savu gaisa floti.
Vislielākās problēmas ir tieši Eiropas uzņēmumiem, jo daudzi eiropiešu piloti globālās krīzes laikā pārcēlās uz attīstības valstīm, kur tajā brīdī bija iespējams turpināt karjeru.
"Mēs joprojām Eiropā jūtam krīzes sekas – daudzas aviosabiedrības tā arī nav atguvušās, un brīdī, kad to pilotiem nācās saprast, ka jāpabaro ģimene un jāsedz paņemtie kredīti, lai iegūtu dārgo pilota izglītību, daudzi izvēlējās pārcelties uz citu kontinentu. Kopš tā laika šī tendence ir saglabājusies," atzinis pilots no Itālijas Mauricio Persinoto.
Lai kļūtu par pilotu, nepieciešamā izglītība izmaksā no 60 000 līdz 100 000 ASV dolāru un, ņemot vērā, ka šādas summas sākumā pieejamas tikai retajam, piloti rūpīgi izvēlas finansiāli izdevīgākos piedāvājumus, lai varētu atmaksāt kredītus.
Tikmēr arī pati Turcija, kur notika šī izstāde, pievilina arvien vairāk pilotu. Kopumā Turcijā ir jau septiņas aviosabiedrības, un Stambulā vien pašlaik tiek būvēta jau trešā starptautiskā lidosta.