"Melnajā piektdienā" cilvēki daudzviet pasaulē ik gadu masveidā dodas uz veikaliem vai izmanto tiešsaistes pakalpojumus, lai iepirktos ar atlaidēm. Francijā sāktā kampaņa ir viena no vairākām ministra Bešu iniciatīvām, kas paredz mudināt cilvēkus salabot esošās drēbes, nevis pirkt jaunas.
Kampaņas reklāmā redzams vīrietis, kurš veikala darbiniekam lūdz padomu. Veikala darbinieks aicina vīrieti neko neiegādāties, lai palīdzētu planētai un ietaupītu naudu.
Francijas finanšu ministrs Bruno Lemērs kampaņu nodēvējis par nepārdomātu un sacīja, ka tas kaitēs godīgiem uzņēmumiem. Finanšu ministrija ir centusies cīnīties ar bezdarba pieaugumu un dzīves dārdzības krīzi, turklāt tiek uzskatīts, ka sezonas izpārdošanas ekonomikā atgrieztu vairāk naudas.
Kritiku kampaņai veltīja arī Tirdzniecības alianse, Tekstilrūpniecības savienība un Francijas Modes un apģērbu rūpniecības savienība. Kopīgā paziņojumā tās lūdz kampaņu nekavējoties atsaukt, pretējā gadījumā solot apsvērt tiesvedību par komerciālu nomelnošanu.