"Šajā pilsētā ir daži rajoni, kur ierobežojumi ir pārspīlēti, bet ir citi apgabali, kur tie ir nepieciešami. Ja mēs samazināsim atļauto ātrumu, mēs samazināsim arī negadījumu risku, un pilsoņiem būs jābūt uzmanīgākiem braukšanas laikā," pauda kāds Boloņas iedzīvotājs.
Ātruma ierobežojumu līdz 30 kilometriem stundā pilsētu centros jau pirms pāris gadiem rekomendēja Eiropas Savienība.
Šādi pasākumi noteikti Amsterdamā, Briselē, Lionā un citās pilsētās, un statistika liecina, ka šeit samazinās ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo skaits.
Jo ir pierādīts, ka izdzīvošanas iespēja gājējam, ja tam uzbrauc auto ar ātrumu 50 kilometri stundā, ir 50%, savukārt, ja mašīnas ātrums ir 30 kilometri stundā – tad izredzes izdzīvot teorētiski palielinās līdz 90%.
Arī Boloņā kopš ierobežojumu ieviešanas janvārī negadījumus skaits samazinājies par piekto daļu, tomēr daļa sabiedrības, tai skaitā taksometru šoferi un transporta ministrs Mateo Salvīni, norādīja uz iespējamiem sastrēgumiem.
Ir arī pilsētas un vietas, kur ierobežojumi ir bezjēdzīgi, jo satiksmes intensitātes dēļ lielāks auto ātrums nemaz nav iespējams.