Laikraksts: Pasažieru vilcieni starp Rīgu un Tartu varētu sākt kursēt ne agrāk kā rudenī

Līdz vasarai, kad Tartu notiks plašākie Eiropas kultūras galvaspilsētas programmas pasākumi, pasažieru vilcienu satiksmi starp Rīgu un Tartu nav iespējams nodrošināt, un, kā apgalvo Igaunijas valstij piederošais pasažieru vilcienu operators "Eesti Liinirongid", kas strādā ar zīmolu "Elron", tādu maršrutu var izveidot ne agrāk kā rudenī, vēsta reģionālais laikraksts "Tartu Postimees".

Pasažieru vilcienu satiksmes starp Tartu un Rīgu nodrošināšana drīzumā nav iespējama, lai gan Igaunijas Klimata ministrija šim mērķim piešķīrusi 300 000 eiro.

"Elron" valdes loceklis Merts Ērenpreiss norādīja, ka ierasti vilcienu kursēšanas grafiki tiek sagatavoti ilgam laikam uz priekšu. Lai varētu sākt satiksmi starp Tartu un Rīgu, "Elron" izmantotie vilcieni "Stadler Flirt" ir jāsertificē darbībai Latvijā. To veic ar Eiropas Dzelzceļa aģentūras starpniecību. Latvijā jāveic arī vilcienu izmēģinājuma braucieni.

Otrs jautājums ir par tāda maršruta darbības modeli, piemēram, vai Igaunijas mašīnists var vadīt vilcienu, Latvijas mašīnistam neatrodoties blakus. "Elron" maršruta izveidē ir jāsadarbojas ar Latvijas pasažieru vilcienu operatorkompāniju "Pasažieru vilciens", kas strādā ar zīmolu "Vivi", raksta "Tartu Postimees".

Trešais jautājums ir infrastruktūra, piemēram, prasībām atbilstošas pasažieru iekāpšanas un izkāpšanas iespējas, peronu augstumi un piekļuve cilvēkiem ar īpašām vajadzībām. Ceturtais jautājums ir nodrošināt tehnisko atbalstu Latvijas teritorijā avārijas vai remonta gadījumiem.

Tomēr viens no vissvarīgākajiem jautājumiem ir par to, kādus ikdienas kursēšanas laikus var piedāvāt Latvijas dzelzceļa infrastruktūras uzturētājs, vēsta laikraksts.

"Elron" pašreizējais mērķis ir pasažieru vilcienu satiksmi starp Tartu un Rīgu sākt septembrī vai oktobrī. Daudz ir atkarīgs no tā, cik ātri tiks veikti sagatavošanās darbi, cik daudz negaidītu jautājumu radīsies un cik drīz Latvijas valdība un uzraugošās institūcijas paveiks savu darbu, uzskaitīja Ērenpreiss. 

Pašlaik "Elron" plāno, ka starp Tartu un Rīgu kursēs viens vilciens dienā. Plāns paredz līdz Rīgai pagarināt vilciena maršrutu Tallina – Tapa – Jegeva – Tartu – Valga. Vilciens Rīgā ierastos vakarā un ceļu atpakaļ uz Igauniju sāktu nākamajā rītā.

KONTEKSTS:

Tartu pašvaldība pasažieru vilcienu satiksmi ar Rīgu vēlējusies jau gadiem. Igaunijas Klimata ministrija 2024. gada budžetā paredzējusi 300 000 eiro pasažieru vilcienu satiksmes starp Rīgu un Tartu sākšanai.

Tikmēr Lietuva plāno, ka varētu būt vilcienu maršruts no Viļņas līdz Tallinai caur Šauļiem, Rīgu, Valgu un Tartu, kas attālumu starp Lietuvas un Igaunijas galvaspilsētām veiktu nedaudz vairāk kā deviņās stundās.

2023. gada beigās tika atsākti vilcienu pasažieru pārvadājumi maršrutā Viļņa-Rīga caur Šauļiem un Jelgavu. Latvijas satiksmes ministrs Kaspars Briškens ("Progresīvie") atzinis, ka Latvijas "Pasažieru vilciens" strādā pie iespējama Daugavpils maršruta pagarināšanas līdz Viļņai vai vismaz līdz robežstacijai.

Sarunas par visu trīs Baltijas valstu galvaspilsētu savienošanu ar pasažieru vilcienu maršrutiem aktualizējās jau 2021. gada septembrī, kad, atzīmējot Eiropas dzelzceļa gadu, no Tallinas caur Rīgu uz Viļņu devās Baltijas valstu ekspresis. Tajā satikās tā laika ministri, Baltijas valstu dzelzceļa nozares un Eiropas Komisijas pārstāvji, kā arī "Rail Baltica" ieviesēji.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti