Eiropas Savienībā piedāvās sociālo tīklu «Facebook» un «Instagram» maksas versiju bez reklāmām

Tehnoloģiju gigants "Meta" apsver iespēju Eiropas Savienības (ES) iedzīvotājiem piedāvāt sociālo tīklu "Facebook" un "Instagram" maksas versijas, kurās nebūtu maksas reklāmu satura, pavēstīja uzņēmuma pārstāvji. Pagaidām gan nav skaidrs, kad un par kādu summu šāds pakalpojums būs pieejams.

Uzņēmums ar šo ieceri vēlas novērst ES likumdevēju bažas par sociālā tīkla lietotāju datu privātumu un izpildīt ES Digitālo pakalpojumu akta (DPA) likumprojektā ietvertos noteikumus interneta veikalu un sociālo tīklu darbībai valstu blokā.

Lai gan "Meta" sociālo tīklu lietotājiem arī turpmāk būs pieejama to bezmaksas versija, cilvēki, kuri vairs nevēlēsies redzēt reklāmas, varēs iegādāties maksas abonementu. Pagaidām gan nav zināms, cik tāds maksās un kad uzņēmums to ieviesīs.

Gandrīz 20 gadus "Meta" pamatdarbība bija vērsta uz bezmaksas sociālo tīklu pakalpojumu sniegšanu lietotājiem un reklāmas pārdošanu uzņēmumiem, kas vēlas sasniegt savu auditoriju. 

Jaunā maksas pakalpojuma ieviešana būtu viens no līdz šim jūtamākajiem piemēriem tam, kā uzņēmums pārveido līdz šim piedāvātos produktus, lai tie atbilstu kādas valsts vai šajā gadījumā – Eiropas Savienības likumdošanai.

Jūlijā ES augstākā tiesa aizliedza "Meta" apkopot datus, kas savākti par tās sociālo tīklu lietotājiem no ārējām tīmekļa vietnēm un lietotnēm, kā arī paša uzņēmuma sociālajiem tīkliem "Facebook", "Instagram" un "Whatsapp". 

ES pieņemtā Digitālo pakalpojumu akta dēļ sociālā tīkla "Facebook" mātesuzņēmums "Meta" jau atturējās no sava jaunākā pakalpojuma, lietotnes "X" jeb "Twitter" konkurenta "Threads" darbības uzsākšanas Eiropas Savienībā.

Tāpat Īrijas regulatori janvārī "Facebook" piesprieda 390 miljonu eiro naudas sodu par to, ka sociālais tīkls kā nosacījumu tā izmantošanai  piespieda lietotājus piekrist personalizētu reklāmu saņemšanai.

Augusta beigās ES stājās spēkā  Eiropas Savienības DPA likumprojekta pirmais kopums, kura mērķis bija apturēt nelegāla satura izplatīšanos tiešsaitē, kā arī liegt kopumā 19 digitālajām platformām – interneta veikaliem un sociālajiem tīkliem – mērķēt reklāmas 13–17 gadus vecu pusaudžu auditorijai.

Līdz 2023. gada beigām ES stāsies spēkā vēl viens likums, kas paredz, ka dažādu tehnoloģiju lietotāji varēs lejuplādēt citu, konkurējošu uzņēmumu radītas lietotnes.

Tā, piemēram, "Apple" iekārtu lietotāji Eiropas Savienībā pirmo reizi varēs lejuplādēt "App Store" piedāvāto lietotņu alternatīvas savās iPhone vai iPad ierīcēs.

Eiropa ir otrs lielākais "Meta" ienākumu avots uzreiz pēc Ziemeļamerikas. Uzņēmuma finanšu direktore Sjūzena Lī šī gada sākumā teica, ka sociālajos tīklos iegādātās reklāmas vietas Eiropas Savienībā veido 10% no uzņēmuma kopējā biznesa. 

"Meta" ieņēmumi pagājušajā gadā sasniedza gandrīz 117 miljardus ASV dolāru (111,5 miljardus eiro).

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti