Latvijas izlase gatava startam pirmajās Motoru sporta spēlēs

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Motokrosā izlašu sacensības norit jau daudzus gadus, un Nāciju kauss ir vienas no sezonā galvenajām sacīkstēm. Autosportā tā gluži nav. Skaidrs, ka sacīkšu braucēji trasē cīnās paši par sevi, taču motokrosa pieredze rāda, ka iespējams izveidot arī izlasēm draudzīgu formātu. Starptautiskā Automobiļu federācija (FIA) šogad parūpējusies par jaunumu – pirmajām Motoru sporta spēlēm, kur allaž individuālie sacīkšu braucēji cīnīsies ne tikai par sevi, bet arī par savu valsti. 

Pirmās FIA organizētās motosporta spēles notiks nedēļas nogalē Vallelungas trasē netālu no Romas. FIA cer, ka šīs kļūs par motoru sporta olimpiskajām spēlēm, un organizācijas mērķis ir padarīt tās par ikgadēju pasākumu. Sacensībās piedalīsies arī Latvijas izlase, kura startēs četrās no sešām disciplīnām. Latvieši nebrauks tikai Formula-4 un GT klasēs, kur ir lielas izmaksas. 

Latvija startēs FIA Motoru sporta spēlēs
00:00 / 05:24
Lejuplādēt

Kartingu slalomā Latviju pārstāvēs brālis un māsa – Nikolass un Emīlija Bertāni. Nikolass Bertāns Latvijā pazīstams kā talantīgs drifta braucējs. Drifta mašīnas ir daudzreiz jaudīgākas nekā kartingi, arī mašīnu gabarīti un vadāmība ir visai atšķirīga, tomēr 14 gadus vecais Bertāns to neuzskata par pārāk lielu problēmu.

Drifta sacensībās brauks Edmunds Bērziņš. Pilots pirms sacīkstēm prezentēja savas mašīnas jauno krāsojumu, kas būs nacionālā karoga krāsās. Braucējs tiek uzskatīts par vienu no galvenajiem favorītiem driftā un pats tēmē uz uzvaru, tāpēc

Bērziņš sacensībām Vallelungas trasē sagatavojis gana nopietnu tehniku.

Zem viņa BMW mašīnas motora pārsega slēpjas četru litru dzinējs ar 808 zirgspēkiem. Bērziņš sagaida, ka trase būs piemērota ātrai braukšanai.

"Touring Car" jeb autošosejā Latvijas sastāvā startēs pieckārtējais valsts čempions kartingos Valters Zviedris. 19 gadus vecais braucējs karjerā jau guvis vērā ņemamus panākumus un šovasar kļuva par pirmo Latvijas braucēju, kurš startējis Ziemeļeiropas zonas jeb NEZ sešu stundu izturības sacīkstēs TCR klasē. Autošoseja ir viena no disciplīnām, kur visu nosaka sekundes tūkstošdaļas, tāpēc svarīgi ir izcili pārzināt trasi. Zviedris sarunā ar Latvijas Radio teica, ka kopumā Itālijas trase viņam varētu būt gana ērta un parocīga.

Latvija būs pārstāvēta arī e-autosportā jeb virtuālajās sacīkstēs.

E-sports daļā sabiedrības raisījis skepsi, tomēr pasaules labākie e-sporta dalībnieki honorāros pelna vairākus miljonus eiro gadā. Simulatoru izmantošana autosportā ir kļuvusi par ierastu praksi. Vieni no pionieriem simulatoru lietošanā, gatavojoties sacīkstēm, ir F-1 braucēji, kuri starp sacīkšu nedēļas nogalēm pavada laiku miljoniem vērtos, īpaši izstrādātos simulatoros, atsvaidzinot iemaņas katrā nākamajā trasē. Arī Biķernieku trasē Rīgā pieejams mūsdienīgs sacīkšu simulators. Lai izvēlētos dalībnieku šai disciplīnai, vasaras beigās tika rīkotas speciālas atlases sacensības, kurās uzvarēja Krišs Jaunzemis.

E-autosporta braucējs Latvijas Radio pastāstīja, ka ikdienā viņš trenējas uz biroja krēsla ar aprīkojumu, kura izmaksas nepārsniedz 500 eiro. 

Motoru sporta spēlēm ir pieteikušās 49 valstis.

Visās sešās disciplīnās gatavojas startēt vien dažas, piemēram, Krievija un Kuveita. Lietuva tāpat kā Latvija būs pārstāvēta četrās disciplīnās, savukārt Igaunija piedalīsies tikai driftā. Šogad sacensības dēvē par ģenerālmēģinājumu, un jau tagad zināms, ka nākamgad tajās paredzēts iekļaut citas disciplīnas.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti