Autosporta talants Štolcermanis veiksmīgā debijā F4 formulu sacīkstēs Āzijā atklāj daudz jauna

Tomass Štolcermanis nedēļas nogalē Āzijā startēja debijas sacensībās "Formula 4" čempionātā, 16 gadus vecajam Latvijas autosportistam vienā no braucieniem izcīnot vietu uz goda pjedestāla. Ļoti daudz jauna un nezināma – tā savu pirmo pieredzi F4 sacīkstēs sarunā ar LSM.lv raksturoja Štolcermanis.

Iepriekš Štolcermaņa vārds gana bieži izskanējis pēc augstvērtīgiem rezultātiem kartingu sacensībās, bet, tuvojoties pilngadības robežai, ir laiks pārkāpt arī zemāko klašu formulās. Pagājušajā nedēļas nogalē Štolcermanis debitēja "Formula 4" Dienvidaustrumāzijas seriāla posmā, kas notika Sepangas trasē Malaizijā. Pirmajā sacensību braucienā viņš sestais, otrajā – jau ceturtais, bet trešajā braucienā slapjā trasē izdevās izcīnīt 3. vietu.

Malaizijā Štolcermanis brauca "Prema" komandā, kas ir labi zināma un panākumiem bagāta dažādās junioru formulu klasēs. Savulaik "Formula 2" čempionātā šīs komandas rindās braukuši tādi nākamie Pirmās formulas (F-1) piloti kā Šārls Leklērs, Miks Šūmahers un Oskars Pjastri. "Formula 2" ir pēdējais pakāpiens pirms autosporta virsotnes, proti, F-1.

Lai skatītu šo resursu, mums ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatnēm.

"Otrajā braucienā starts nebija labākais, zaudēju dažas pozīcijas, bet pēc tam tās arī atguvu. Es teiktu, ka pietrūka viena vai divu apļu, lai paspētu apdzīt arī priekšā esošo braucēju 3. vietā," par sajūtām trasē pastāstīja braucējs. "Trešajā braucienā bija ļoti spēcīgs lietus un pirmos trīs apļus braucām aiz drošības mašīnas. Kad bija zaļais karogs, tad pirmajā līkumā tiku līdz 4. vietai un dažus līkumus vēlāk arī uz 3. vietu. Pirmie divi [braucēji] bija ļoti ātri, bet turēju tempu un turējos viņiem līdzi."

Iepriekš autosportista gaitās Štolcermanis tik izaicinošos laikapstākļos nebija startējis.

"Pirms brauciena bijām izgājuši uz starta ar sausā laika riepām, bet tad sāka nenormāli stipri līt. Mūs iedzina boksos un iedeva laiku, lai pārregulētu formulas slapjam laikam. Nebiju braucis tādā lietū, kur nu vēl Sepangā," paskaidroja Štolcermanis. "Žūstoša trase nebija, bija tiešām ļoti slapjš un pirmos apļus bija jābrauc ārā no līnijas, lai redzētu priekšā esošo mašīnu, jo citādi nezini, kur trasē atrodies. Ar laiku palika sausāks un vismaz varēja saskatīt, kur brauc."

Ar Sepangas trasē paveikto Štolcermanis ir apmierināts un sacīkšu vietu pameta smaidīgs, lai arī rezultātu būtu vēlējies labāku.

Viņš aizvadīja pirmo sacensību posmu F4 formulu klasē, tiesa, ar šāda veida sacīkšu auto Tomass bija braucis dažādus testus.

"Bija ļoti, ļoti daudz jaunas, nezināmas informācijas šajā nedēļā. Bija jāmācas saprast mašīnu, to visu analizēt sīkajos telemetrijas datos un "on-board" video," atzina Štolcermanis. "Braucot trasē ļoti uzmanīgi jāskatās, kur ir kādi karogi, jo tas tiek skatīts ļoti stingri. Man bija franču inženieris, kurš no datiem ļoti labi mācēja pastāstīt, kur es zaudēju laiku, ko vajag uzlabot. Arī no video viņš saprata un varēja palīdzēt ar līnijām trasē. Ļoti liela palīdzība bija arī no krusttēva [Haralda Šlēgelmilha], kurš šeit pirms 15 gadiem brauca ar "Formula 2". Krusttēvs bija līdzi un domāju, viss ļoti labi sakrita – pirmās sacensības Malaizijā +30 grādos un vienā no labākajām F4 komandām. Tā ir lieliska pieredze," sacīja 16 gadus vecais pilots.

Štolcermaņa sezona līdz ar sacensībām Malaizijā praktiski ir noslēgusies un jau var sākt domāt par nākamo gadu. Iespējams, gada nogalē vēl būs kādi testi, taču sacensības gan vairs nav plānotas.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti