Kriptovalūtu uzņēmumi strauji veicina NBA reklāmas ienākumu rekordu

Nacionālajā basketbola asociācijā (NBA) 2021./2022. gada sezonā ienākumi no reklāmām pieauga par 12,5 procentiem, sasniedzot 1,64 miljardus dolāru, kas ir jauns līgas rekords, liecina konsultantu uzņēmuma IEG dati. Apmēram 70 procentus ieņēmumu pieauguma NBA nodrošināja kriptovalūtu uzņēmumi.

Piecos gados NBA ienākumi no reklāmām ir gandrīz divkāršojušies, sasniedzot 90% pieauguma rādītāju. Kriptovalūtu uzņēmumi pašreizējā sezonā NBA iztērēja vairāk nekā 130 miljonus dolāru salīdzinājumā ar nepilniem diviem miljoniem dolāru 2020./2021. gada sezonā. Kriptovalūtu bizness NBA sponsorējošo nozaru sarakstā no 43. pozīcijas pacēlās uz otro vietu, piekāpjoties tikai tehnoloģiju uzņēmumiem. 

NBA ir jaunāka un globālāka auditorija nekā citām Ziemeļamerikas profesionālajām sporta līgām, tādēļ kriptovalūtu uzņēmumu interese ir saprotama, uzskata IEG rīkotājdirektors Pīters Lācs. Viņš gan atzina, ka kriptovalūtu valūtu nozare ir ļoti neprognozējama pat dažu mēnešu griezumā, nemaz nerunājot par vairākiem gadiem.

Kriptovalūtu uzņēmumi "Crypto.com" un FTX iegādājās NBA arēnu nosaukumus, bet "Webull" vārds turpmāk būs redzams uz Bruklinas "Nets" spēlētāju krekliem, nodrošinot klubam ik gadu 30 miljonus dolāru. 

Daudz stingrāki noteikumi reklāmas līgumiem ar kriptovalūtu uzņēmumiem ir Nacionālajā futbola līgā (NFL), kas saglabā sporta līgu līdera lomu reklāmas naudas piesaistīšanā, sasniedzot 1,8 miljardus dolāru aizvadītajā sezonā. 

Kriptovalūtu uzņēmumi nav vienīgie, kas veicinājuši NBA finanšu rekordu. Losandželosas "Lakers" vienojās par 100 miljonu dolāru līgumu ar Dienvidkorejas pārtikas zīmolu "Bibigo", savukārt līgumus savu uzņēmumu reklamēšanai NBA klubu arēnu nosaukumos noslēdza arī materiālu pētniecības kompānija "Footprint", apdrošinātājs "Gainbridge" un maksājumu apkalpotājs "Paycom".

Lai gan kriptovalūtu uzņēmumi ir veikuši milzu lēcienu, NBA ierastie partneri tēriņus līgā nav mazinājuši. Vismaz 170 miljonus dolāru līgai nodrošināja tehnoloģiju nozare, bet virs 100 miljoniem dolāru NBA sezonā tērē bankas, telekomunikāciju firmas, kā arī sporta apavu un aprīkojuma ražotāji. Savukārt virs 70 miljonu dolāru robežas noturējās alus ražotāji, apdrošinātāji, spēļu biznesa pārstāvji un mazumtirgotāji. 

NBA sezonas noslēgumā ceturtdien sāksies finālsērija, kur cīņā līdz četrām uzvarām tiksies Bostonas "Celtics" un Goldensteitas "Warriors".

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt