Pusdiena

Mediji: ASV gatavo militārās operācijas pret «Daīš» Lībijā

Pusdiena

Donoru centrā asiņu pašlaik gana; krīzi radījis aukstums un slimnīcu lielais pieprasījums

Dailes teātrī pirmizrāde Dž. Dž. Džilindžera iestudētajam mūziklam "Žanna d'Arka"

Mūzikls «Žanna d’Arka» - stāsts par brīnumu un upuri, kas var izglābt tautu

Piektdien, 29.janvārī, Dailes teātrī notiks Kārļa Lāča, Jāņa Elsberga un Evitas Mamajas mūzikla "Žanna d’Arka" pirmizrāde. To iestudējis Dž.Dž.Džilindžers. Žanna d’Arka ir cauri laikiem iedvesmojošs un dažādi interpretēts tēls. Dailes teātra mūzikls vēstīs par upurēšanos un brīnumu, kas ir vajadzīgs, lai tauta, kas zaudējusi cerības, atkal atdzimtu, noticētu savam spēkam un nākotnei. Titullomā mūziklā dublēsies aktrises Ieva Segliņa un Ilze Ķuzule-Skrastiņa.

"Meklējot Žannu, mēs sapratām vienā brīdī, ka mums ir jākļūst ļoti racionālām, domājošām, visu patstāvīgi risinošām būtnēm," stāstot par darbu pie lomas, atklāj aktrises Ilze Ķuzule-Skrastiņa un Ieva Segliņa, kuras dublēsies titullomā. Pirmajā brīdī šķiet, ka vārds "racionāls" vismazāk saistās ar Žannu d’Arku, bet aktrises stāsta, ka, izmeklējušās krustu šķērsu, viņas sapratušas, ka tēlu iespējams slēgt tikai ar šo atslēgu.

"Vienā brīdī mēs sapratām, ka mēs esam parasti, vienkārši, mirstīgi cilvēki, mēs nevaram domādami to izdomāt, kas tas bija, ko viņa redzēja, ko viņa dzirdēja, ko viņa juta. Tāpēc mēs nonācām pie šī ceļa, ka ir "jānomet nost" tas, ka viņa ir nedaudz pārcilvēks, jo mēs nevaram nospēlēt svētumu. Mēs varam raisīt sajūtas skatītājos, bet mums pašām ir jāveic ļoti konkrētas darbības un jāiejūtas konkrētās situācijās, kurām viņa gāja cauri un atklāja savu spēku," pauž Ilze Ķuzule-Skrastiņa un Ieva Segliņa.

Stāsts ir par brīnumu un arī par upuri, kas var izglābt tautu arī tad, kad tā ir zaudējusi jebkādas cerības - tā mūzikla galveno ideju raksturo libreta autore Evita Mamaja: "Tas stāsts, manuprāt, ir ļoti aktuāls. Šobrīd arī ir tāda sajūta, ka nekas vairs nevar palīdzēt. Es te nerunāju konkrēti par mūsu valsti, bet plašākā kontekstā - par Eiropu vispār, tās tautām un nācijām. Liekas, ka ir vajadzīgs kāds brīnums, kas varētu izvest no šī sastinguma un pavērtu jaunu ceļu, un atgrieztu arī ticību."

Kārlis Lācis muzikālo partitūru radījis sev ierastā rokrakstā, sintezējot dažādus žanrus, stilus un muzikālus citātus, bet salīdzinājumā ar iepriekšējo mūziklu "Oņegins" šis ir muzikāli daudz sarežģītāks darbs. "Apjoma ziņā ļoti liela ir Žannas līnija. Ir kādas 16 vai 17 ainas, kurās viņa ir, un principā tas ir tas pats, kā nodziedāt solokoncertu. Dziesmas ir dažādas, bet visas tās ir, protams, emocionāli ļoti sakāpinātas. It kā liriskas, it kā traģiskas, un nevienā momentā tajā lomā nav tādas vietas, kad viņa varētu kaut bišķiņ atelpoties," norāda Kārlis Lācis.

Galvenās lomas tēlotājas atzīst, ka Žannas vokālā partija viņām ir milzīgs izaicinājums, tāpat kā šī loma, kas pieprasa lielu izturību gan garīgā, gan arī fiziskā nozīmē. Kā vēstīts, iestudējumā piedalās plašs Dailes aktieru ansamblis.

Dž.Dž. Džilindžera iestudētā mūzikla "Žanna d’Arka" pirmizrāde Dailes teātrī skatāma piektdien, 29.janvārī.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Teātris un deja
Kultūra
Jaunākie
Interesanti