Raginskis: Liepiņa oratorijā dramatisma bija pat mazliet par daudz

Vērtējot Zigmara Liepiņa "Transcendentālās oratorijas" pirmatskaņojumu, muzikologs, komponists un žurnālists Edgars Raginskis raidījumam “Kultūras Rondo” atzīst, ka Zigmars Liepiņš arī šajā darbā palicis uzticīgs savam melodiķa aicinājumam un radījis monumentālu, lielas formas darbu, kura dramatisms brīžiem ir pat nogurdinošs. 

Runājot par izvēlētā muzikālā žanra – oratorijas – uzliktajiem nosacījumiem, Raginskis stāsta, ka 21.gs. vairs nav jāuztraucas par iepriekšējos gadsimtos uzliktajiem žanru uzdevumiem un ierobežojumiem, tādēļ Zigmara Liepiņa radītā oratorija ir monumentāls lielas formas darbs ar solistu piedalīšanos, izvērstu kora lomu un krāšņu orķestrāciju, kas, ņemot vērā komponista iepriekšējos darbus, nav radījis pārsteigumu.

Zigmars Liepiņš oratorijā sevi vēlreiz pierādījis kā izcilu ilustratoru – ar mūzikas palīdzību lieliski attēlotas sirēnas, krītoši akmeņi un grūstošas sienas.

Dramatisma šajā darbā netrūka, tā bija varbūt pat mazliet par daudz - pārlieka tuvplāna pietuvināšana ausīm nogurdināja, iespējams, ne tikai mani, taču oratorijas sižeta empātiskais līdzpārdzīvojums bija nenoliedzams,” stāsta Raginskis.  

No mākslinieku vidus Edgars Raginskis izceļ  solistus Ingu Šļubovsku un Aleksandru Antoņenko, diriģentu Jāni Liepiņu un valsts akadēmisko kori “Latvija”, kas veiksmīgi ticis galā ar vokāli sarežģīto uzdevumu, ko uzlikusi oratorijas muzikālā ekspresija.

Kā jau iepriekš vēstīts, 26. aprīlī Rīgas Domā pirmatskaņojumu piedzīvoja Zigmara Liepiņa "Transcendentālā oratorija", kuras ierakstu var noklausīties Latvijas Radio 3 - "Klasika" mājas lapā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Mūzika
Kultūra
Jaunākie
Interesanti