"Programma būs interesanta: vienā daļā būs [Sergeja] Rahmaņinova operas "Aļeko" koncertizpildījums un otrā daļā spēlēs orķestris, es izpildīšu [Franča] Šūberta un Gustava Mālera dziesmas. Es domāju, tas bieži ar neskan. Man pašam būs interesanti.
Māleru dziedāšu pirmo reizi. Šī tiešām ir mūzika, kas aizrauj,"
par repertuāru, kas drīzumā izskanēs koncertzālēs "Cēsis" un "Gors" Latvijas Radio raidījumā "Kultūras rondo" stāsta Egils Siliņš.
Rosinājums koncertprogrammā iekļaut "Aļeko" nācis no Latvijas Nacionālā simfoniskā orķestra puses. Viņi, orientējoši uz koncertzāli "Gors", lūkoja pēc nosaukuma, kas publiku pievilktu, skaidro Siliņš, piebilzdams, ka "Aļeko" Rahmaņinovs sarakstījis agrā jaunībā, un jau tolaik atzinīgus vārdus viņam veltījis Pēteris Čaikovskis.
Šīs viencēliena operas raksturā pasaulslavenais latviešu basbaritons redz jauneklīgumu un milzīgu kaisli. Iepriekš "Aļeko" izpildījis 2006. gadā Maskavā un Parīzē.
Atmiņā palicis, ka uz koncertu Parīzē bija ieradies Rahmaņinova mazdēls. Toreiz pie diriģenta pults stājās maestro Vladimirs Fedosejevs, šoreiz – Andris Poga.
18. decembrī jubilārs kāps uz paša vadītā operteātra skatuves, lai dziedātu Žorža Žermona lomu Džuzepes Verdi "Traviatā": "Kad notika šīs operas pirmizrāde mūsu Nacionālajā operā, es arī dziedāju. Tagad man varbūt tāds loks pāri no tā laika.
Es labprāt dziedu itāliešu mūziku, citādi man uzliek štempeli "Vāgners". Viņi aizmirst, ka iepriekšējos piecpadsmit divdesmit gadus tikai itāliešu mūziku biju dziedājis."
Paralēli decembra koncertiem, Siliņš gatavo, kā pats atzīmē, vienu no lielākajām lomām operliteratūrā – Hansu Saksu. To basbaritons 2023. gada pavasarī dziedās (koncertizpildījumā) Tokijā. Balss, tehnika ir izcilā formā!