«Hanzas peronā» gaidāms «Sō Percussion» un Kerolainas Šo kopkoncerts

Piektdien, 8. martā, kultūras telpā "Hanzas perons" gaidāms perkusiju ansambļa "Sō Percussion" un mūziķes Kerolainas Šo (Caroline Shaw) kopkoncerts, kurā izskanēs vairāki kamermūzikas pirmatskaņojumi Latvijā, informē koncerta rīkotāji.

Koncerta pirmajā daļā ansamblis "Sō Percussion" izpildīs tā dalībnieka Ērika Čā Bīča (Eric Cha-Beach) skaņdarbu "4+9" jeb sava veida rotaļu ar numeroloģiju nošu pierakstā, kuru autors pirms septiņiem gadiem radījis projektā "A Gun Show". Kvartets atskaņos arī Kerolainas Šo tam komponēto instrumentālo skaņdarbu "Taksidermija".

Autore par nosaukuma izvēli teikusi, ka vārds gluži fonētiski šķitis neatvairāms. Tas licis viņai domāt par ko milzīgu, dīvainu, episku, klusu, smieklīgu un mazliet, mazliet baisu vienlaikus. Tuvāk skaņdarba izskaņai atkārtotā frāze "the detail of the pattern is movement" ir aizņemta no Tomasa Stērnsa Eliota (T. S. Eliot) "Četriem kvartetiem" un tikusi izmantota vairākos citos komponistes darbos, kļūstot par tādu kā dīvainu eksistenciālista mantru.

Ansamblis "Sō Percussion"
Ansamblis "Sō Percussion"

Pirmās vakara daļas izskaņā instrumentālisti piedāvās savu komponistes Džūlijas Volfas (Julia Wolfe) darba "Dark Full Ride" lasījumu, atskaņojot tā pirmo daļu, kas sacerēta pedāļu un ritma šķīvjiem. Savulaik saņemot pasūtījumu no cita kolektīva, komponiste studijā tikās ar vienu no tā dalībniekiem, lai apspriestu idejas. "Kad nonācām līdz pedāļšķīvim, tiku gluži vai apburta. Kas par satriecošu instrumentu! Divi šķīvji sakļaujas, pateicoties pedālim, un pa to tiek sists no augšpuses. Ar to iespējams radīt milzum daudz ņirbošu krāsu. Vienkārša šķīvja atvēršana un aizvēršana jau paver simfoniskas iespējas. To iespējams spēlēt pa malu, pa zvanu jeb augšdaļas vidu, virpināt, uzbrukt, būt maigam pret to un, kas man patīk visvairāk – likt šķīvim rēkt!" par skaņdarbu teikusi tās autore.

Koncerta otrajā daļā tiks atskaņots mūziķu pandēmijas laikā kopīgi radītais dziesmu cikls "Let The Soil Play Its Simple Part", kuru ar nelielu humora devu latviskot varētu kā "Lai augsne padara savu vienkāršo darbiņu". Ciklā tikko jaušami tiek norādīts uz 19. gadsimta vidū Jaunanglijā radušos kordziedāšanas tradīciju. Ar kopradīto programmu "So Percussion" un Šo uzstājās gan ASV, gan Eiropā, tostarp Elbas filharmonijā, Tīringenes Baha nedēļās Vācijā, Kataloņu mūzikas pilī Barselonā un Bārbikena Miltonkortā.

Lai skatītu šo resursu, mums ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatnēm.

Kopš tā dibināšanas 1999. gadā ansamblis "Sō Percussion" pārraksta 21. gadsimta kamermūzikas noteikumus ar savām dažādu žanru koncertprogrammām un pārsteidzošām mūsdienu klasikas interpretācijām. Kā rakstījis žurnāls "The New Yorker", viņi dara to ar "uzmundrinošu anarhijas un precizitātes sajaukumu, ar stingrību un jucekli", vēsta koncerta rīkotāji.

Nemitīgās sadarbības ar kolēģiem ne tikai visdažādākajos mūzikas žanros, bet arī laikmetīgajā dejā un teātrī, kā arī iesaiste kopienu darbā ar izglītojošām aktivitātēm ir ļāvusi iemantot plaša jo plaša klausītāju loka cieņu un apbrīnu.

Pēdējo pāris gadu laikā kopā ar mūziķi Kerolainu Šo ansamblis ir ierakstījis divus albumus. 2021. gada sākumā klajā nākušais ieraksts "Narrow Sea", kurā piedalās arī pianists Gilberts Kelišs (Gilbert Kalish) un dziedātāja Dona Apšo (Dawn Upshaw), atnesa autorei "Grammy" balvu par "Labāko laikmetīgās klasiskās mūzikas kompozīciju".

Lai skatītu šo resursu, mums ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatnēm.
Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti