Kultūras rondo

Rīgas Porcelāna muzejā atklās Valdas Podkalnes sociālo projektu izstādē “Ideju kolekcijas”

Kultūras rondo

Izdevniecība "Liels un mazs" aicina uz lasījumiem nedēļas nogalē

Tatjanas Krivenkovas jaunā izstāde veltīta krāsu pasaules meistariem

Tatjana Krivenkova savu izstādi velta krāsu pasaules meistariem un attīstītājiem

Tatjana Krivenkova savai jaunākajai izstādei devusi nosaukumu "Veltījums slaveniem gleznotājiem. Ravēšana”. Izstāde veltīta meistariem, kuri ietekmējuši un attīstījuši krāsu pasauli. Lai arī konkrēti meistaru vārdi netiek nosaukti, sarunā māksliniece atklāj, kurš mākslinieks devis impulsu šai iecerei. Izstāde no 13. decembra skatāma galerijā "Māksla XO”.

“Es ar to gleznu vairākas reizes dzīvē esmu sastapusies. Pirmo reizi ieraudzīju, liekas, Diseldorfā. Viņš ir pastozs un smagnējs, un pēkšņi tāds neliels balts un ļoti viegls audekls,” stāsta māksliniece Tatjana Krivenkova.

Māksliniece atklāj, ka ideju šai izstādei kā tādu impulsu devis vācu mākslinieks Anselms Kīfers un viņa glezna "Veltījums nezināmajam gleznotājam”. Otrā tikšanās ar šo darbu Tatjanai Krivenkovai bijusi Londonā, kur bija liela retrospektīva izstāde.

“Atkal tas darbs, atceros, ka es stāvēju un lepni skatījos apkārt, likās, ka visiem jābūt skaidram, it kā darbs būtu veltīts man,” bilst māksliniece.

“Tad tas darbs bija Rīgā izstādē "Gara radinieki", un man likās, ka vajag pateikties viņam par veltījumu.”

Krivenkova aizrautīgi stāsta par Kīferu, arī par viņa plašo izstādi Ermitāžā, par viņu kā domātāju. Tāpat viņa uzskata, ka tieši citi gleznotāji, lielie meistari ir galvenie skolotāji saviem kolēģiem.

“Slavenie gleznotāji padara mūsu profesiju  redzamu un cilvēki sāk interesēties, kāpēc tāda glezniecība ir vajadzīga,” atzīst Krivenkova.

Māksliniece norāda uz lielformāta darbu, kurā izmantojusi eļļas krītiņus.

“Skatījos, ka studijā daudzas dāmas strādā ar eļļas krītiņiem. Domāju, lielisks medijs, tas ir viens inspirācijas avots,” norāda Krivenkova, kura ir arī tautas tēlotājas mākslas studijas "Ziemeļblāzma” vadītāja. “Otrs – Sajs Tomblijs, kas arī man liekas ievērojams gleznotājs, arī lietoja eļļas krītiņus. Es izmantoju tehniku un viņa paņēmienu, lai veidotu savu darbu.”

Citā galerijas zālē izstādīti darbi no sērijas „Ravēšana”.

“Bija kāda amerikāņu filma, kur dārznieks bija ļoti līdzīgs ar prezidentu un dārznieku ielika prezidenta vietā, un viņš sāka valdīt, it kā veidotu dārzu. Man arī jau ilgāku laiku ir dārzs, arī ar mani ir līdzīgi. Visu laiku vajag izšķirties, ko atstāt, ko izmest, ko izstādīt, ko ne. Lai uzgleznotu, arī ir jāizvēlas, kā izstādīt, ko izstādīt, izvēle, kas visu laiku jāizdara. Ir kaut kas līdzīgs. Tāpēc nosaucu to sēriju šādi,” skaidro Krivenkova.

Paralēli glezniecībai Tatjanu Krivenkovu vienmēr interesējis zīmējums un porcelāna apgleznošana. Šajā izstādē māksliniece vedina aplūkot apgleznoto porcelānu, gan tējkannu un divas krūzes, gan sirds formas objektu, ko apgleznojusi Tatjana Krivenkova, taču formas autore ir cita māksliniece.

Pirms diviem gadiem Tatjanaa Krivenkova galerijā “Māksla XO” rādīja dvēseles portretus, bet par personālizstādi "Gaismas atdalīšana no tumsas” 2011. gadā tika izvirzīta Purvīša balvai.

Jaunākā Tatjanas Krivenkovas personālizstāde "Veltījums slaveniem gleznotājiem. Ravēšana” galerijā "Māksla XO” būs aplūkojama līdz 15. janvārim.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt