Izstādes kodolu veido ASV–Ukrainas Biznesa padomes memoriālā un izglītojošā kolekcija "Golodomor: Ukrainas mākslinieku acīm", kas sastāv no mākslas darbiem, veltītiem golodomora – cilvēku izraisītu bada – upuriem Padomju Ukrainā 1932.–1933. gadā. Vides izstādi papildina fotoattēli, ko pēc 2022. gada februāra uzņēmuši foto žurnālisti no dažādām valstīm.
"Golodomors ir brūce, kas asiņo līdz šim. Staļins un viņa rokaspuiši veica genocīdu pret ukraiņu tautu, bet padomju režīms iebiedēja vairākas ukraiņu paaudzes, mēģinot izdzēst atmiņas par šo noziegumu, kad miljoniem ukraiņu nomira badā uz visauglīgākās zemes pasaulē," vēstīts izstādes aprakstā.
Izstādes "Bads kā ierocis – Ukraina. 1932-1933, 2022" mērķis ir piesaistīt uzmanību pagātnei un mūsdienu traģēdijām Ukrainā. Golodomors bija lielākā 20. gadsimta slēptā traģēdija, un Ukraina palika viena ar to. Mums golodomora piemiņa ir svarīga ne tikai kā veltījums tiem, kas komunistiskā režīma laikā nomira badā, bet arī tāpēc, ka nesodīti noziegumi diemžēl atkārtojas.
"Šodien mēs redzam nākamo posmu – Kremlis atkal zog un dedzina Ukrainas graudus, padara neiespējamu to eksportu. Šī iemesla dēļ cilvēki Āfrikā un Tuvajos Austrumos saskaras ar bada draudiem, kam nepieciešams atbilstošs pasaules starptautiskais juridiskais novērtējums," uzsver izstādes veidotāji. "Krievijas okupanti dedzina Ukrainas laukus, izlaupa graudu noliktavas un pārdod nozagtos Ukrainas graudus ārvalstīs. Tajā pašā laikā miljoniem tonnu Ukrainas graudu izvešana no Ukrainas Melnās jūras ostām tiek bloķēta, kas rada globālu pārtikas krīzi."
Izstāde tapusi sadarbībā ar Ukrainas Profesionālo fotogrāfu asociāciju un tās ģenerāldirektoru Mstislavu Černovu.