Ar mīlestību no Kvebekas
Monijas Šukri filma "Mīlestības daba" no šīs nedēļas kino jaunumiem ir vissaistošākais – aizvadītajā Kannu kinofestivālā pirmizrādītā filma ir krietni vien interesantāka nekā šī žanra darbi, ko redzam, piemēram, no Holivudas. Filmā redzam pārspriedumu par to, kas tur (vai tieši otrādi – netur) attiecības kopā. Tāpat "Mīlestības dabā" lieliski darbojas arī komēdijas motīvs – humora avots ir dažādas neuzspēlētas un ikdienišķas situācijas. Tās Šukri veidotajā scenārijā raisās organiski un nepiespiesti, arī sentimentalitātes nots te neskan griezīgi. Režisori un aktrisi Moniju Šukri acīgākie skatītāji noteikti atpazīs no Ksavjē Dolana filmām – viņa atveidoja galveno sieviešu lomu Dolana debijas filmā "Sirdspuksti".
No ģimenēm pie mākleriem
Žanriski un noskaņas ziņā atšķirīgs vēstījums par ģimenes attiecībām ir Rebekas Zlotovskas drāmā "Citu cilvēku bērni". Pirms diviem gadiem Venēcijas kinofestivālā pirmizrādītās filmas galvenā varone skatītāju ved godīgā pārspriedumā par to, vai attiecību partnera bērns var kļūt par savējo, un kliedē stereotipus par mātišķumu, aplūkojot, cik dažāds var izskatīties ģimeniskums. Filmas režisore Rebeka Zlotovska ir plaši zināma gan dzimtajā Francijā, gan festivālu vidē – viņas filmas ir izrādītas Eiropas lielākajos kino notikumos, tostarp Kannās.
Savukārt Bruno Podalidesa situāciju komēdija "Oho!" ir nedaudz saguris vēstījums par tikpat sagurušiem nekustamo īpašumu aģentiem, kas dažādos piegājienos mēģina tirgot vairākus īpašumus. No traģikomiskām etīdēm sastāvošais darbs meistarīgi strādā ar dažādiem tēlu tipāžiem, taču filmas gaitā nogurdina ar monotono formu un atkārtošanos. Turklāt arī izvēlētās etīdes varētu būt krietni vien krāšņākas – šo saku ne vien no kinokritiķa perspektīvas, bet gan kā cilvēks, kas savulaik (studiju laikā) ir Francijā īrējis dzīvokļus; te komisma potenciāls ir bija krietni lielāks, piemēram, sastopoties ar situāciju, kur mākleris lepni izrādīja īres dzīvokli, kurā ieeja uz dušu bija caur skapi.
"Gandrīz vecpuisis"
Šonedēļ, no 13. februāra, uz ekrāniem gaidāma arī jauna Latvijā tapusi filma – romantiskā komēdija "Gandrīz vecpuisis". To veidojis režisors Rihards Romušs; viņš līdz šim pārsvarā strādājis reklāmā un veidojis mūzikas video, kā arī atsevišķas īsfilmas. Šī filma ir viens no darbiem, kas tapuši bez valsts finansējuma – piesaistot privātos atbalstītājus. Sinopse sola ceļa filmu jeb "roadmūviju", kas vēsta par kādu jaunu vīrieti ceļā pie savas topošās sievas. Pilnmetrāžas filma tik sarežģītā žanrā kā komēdija, protams, ir ambicioza iecere, taču precedents, piemēram, kriminālkomēdija "Kriminālās ekselences fonds", rāda, ka veiksmīgi uzrunāt skatītājus ir iespējams.