Latvija iegūst galveno balvu Londonas Dizaina biennālē

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem.

Pirmdien, 3.septembrī, “Somerseta namā” notika 2. Londonas Dizaina biennāles balvu ceremonija, kurā galveno balvu par labāko dizainu saņēma Latvija. Latvija dizaina biennālē piedalās ar mākslinieka Artūra Analta un starpdisciplinārā dizaina uzņēmuma “Variant Studio” instalāciju “Matter to Matter”, informēja Kultūras ministrijā.

Biennāle apmeklētājiem durvis ver 4.septembrī un turpināsies līdz 23. septembrim, īpaša Latvijai veltīta diena biennālē gaidāma 18.septembrī. Latvija dizaina nozares forumā pārstāvēta pirmo reizi, un dalība norisinās Latvijas valsts simtgades programmas ietvaros.

“Matter to Matter” ir instalācija, kurā izmantoti dabīgi materiāli (koks, ūdens) un atspoguļota dabas loma Latvijas kultūrā un ikdienā. Mākslas objekta autors Artūrs Analts iedvesmojies no savas dzimtās pilsētas Rīgas un tās apkārtnes mežiem, kurus ietekmē Baltijas jūras tuvums, veidojot unikālu gaisotni un klimatu.

Eksponētajā darbā to iemieso zaļā stikla siena, kas ar eksperimentālu tehnoloģiju starpniecību nodrošina dabīgu ūdens agregātstāvokļa pārejas procesu no gāzes līdz šķidrumam. Vizuāli vienkāršā stikla pamatne ar “maģisku” efektu pārtop par interaktīvu platformu komunikācijai, kas rekonstruē visiem zināmu fizikālu parādību – kondensāciju. Biennāles apmeklētāji tiks aicināti uz stikla virsmas atstāt pašiem savu vēstījumu, gluži kā bērnībā, kad tika zīmēts uz norasojuša loga.

Instalācijas sastāvdaļa ir “Statistikas sols”, uz kura katrs varēs piesēst, lai izbaudītu zaļās rasojošās sienas meditatīvo burvību. Kokmateriāli ir Latvijas lielākais eksports; funkcionālais sols reizē arī izglītos skatītājus par Latvijas mežiem un valsts ekonomiku: tas izgatavots no visu Latvijā augošo mežaudžu sugu koksnēm atbilstoši to procentuālai platībai.

Izstādi papildina speciāls unikāls pases formāta izdevums, kas stāsta par Latvijas vēsturi, Latvijas dizainu un konkrēto projektu.

2018.gada biennāles dalībniekiem ir izvirzīta tēma “Emocionālie stāvokļi” (“Emotional States”). 40 valstis no pieciem kontinentiem interpretē šo uzdevumu, ar saviem radošiem un provokatīviem pieteikumiem atklājot, kā dizains spēj ietekmēt un virzīt mūsu emocijas, izaicināt, iepriecināt, pārsteigt un izglītot.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti