Rīta Panorāma

Ukrainas armija notur Ņujorku

Rīta Panorāma

Rīta Panorāma

Pakistāna vēlas mainīt "Himalaju sāls" zīmolu

Pakistāna vēlas mainīt Himalaju sāls zīmolu

Lielāko daļu no pasaulē un arī Latvijā iecienītās Himalaju sāls iegūst Pakistānā simtiem kilometru attālumā no augstākās kalnu sistēmas, tāpēc ražotāji vēlas mainīt tā zīmolu un gūt lielākus ienākumus no šīs preces.

Sāls raktuvju gids skaidroja: "Tā nav sāls no Himalaju kalniem, tā nāk no Pakistānas. Tāpēc mēs vēlamies, lai nosaukums "Pakistānas rozā sāls" tiktu izmantots visā pasaulē."

90 procentus no Pakistānā iegūtās rozā sāls eksportē kā izejmateriālu, bet pēc tam citās valstīs to apstrādā un fasē. Tirgojot gatavu produktu, var gūt lielākus ienākumus, tāpēc eksportētās sāls vērtība ir būtiski mazāka par zīmola starptautisko tirgus vērtību. Pirmais solis ir ģeogrāfiskās norādes un zīmola maiņa, bet vēlāk jādomā par produktu izgatavošanu.  

Nozares pārstāvji lepojas, ka pasaulē otrās lielākajās Khevras sāls raktuvēs Pendžabas štatā neizmanto tehniku, kas var radīt piesārņojumu ar degvielu, tāpēc produkcijas kvalitāte ir augsta.

Unikālo vietu katru gadu novērtē ap ceturtdaļmiljons tūristu, un kalnrūpniecības uzņēmums kopā ar ASV partneriem jau izstrādājis Rietumu standartiem atbilstošas apstrādes rūpnīcas plānu.

Tomēr vietējie strādnieki un uzņēmēji ir skeptiski, jo, viņuprāt, peļņu tāpat "nosmels" lielie eksportētāji.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti