Rīta Panorāma

Intervija ar Kristianu Skotu un Māri Briežkalnu

Rīta Panorāma

Laika ziņas

Kā stiprināt imunitāti?

Vīrusu sezona rit pilnā sparā - kā stiprināt imunitāti?

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem un 5 mēnešiem.

Rudens un ziemas periods ir laika brīdis, kad cilvēki arvien vairāk sāk šņaukāties, klepot un visādā citādā veidā izrādīt saaukstēšanās pazīmes. Farmaceiti atzīst, ka saaukstēšanās un dažādu vīrusu slimību izplatīšanās sezona rit pilna sparā.

"Jā, cilvēki pastiprināti nāk un pērk pret saaukstēšanos, klepu, pretdrudža preparātus, kas ir ar paracetamolu, antihistamīniem sastāvā, un tādējādi nodarbojas ar pašārstēšanos, negriežoties pie ārsta, bet nākot uz aptieku," stāsta farmaceite Baiba Gūtmane.

Aptiekā sastaptā jaunā māmiņa Evija stāsta, ka viņa rudens un ziemas sezonā velta uzmanību vienkāršiem profilaktiskiem pasākumiem.

"Sekoju līdzi laika apstākļiem, vai var vispār bērnu vest ārā, dodu vitamīnus, skatos, vai viņam nav auksti. Tādas elementāras lietas, regulāri lieku mazgāties," stāsta Evija. Savukārt sevi viņa sargā, lietojot dabiskos vitamīnus, zāļu tējas un medu.

Ģimenes ārste Ligita Marnauza atzīst, ka pamati stiprai imunitātei bija jāieliek jau labu laiku atpakaļ, tomēr arī tagad nav par vēlu to stiprināt, tādā veidā mazinot iespējamību saslimt.

"Tas nav vienā dienā izdarāms, lai mazāk slimotu. Protams, vīrusi mūs pārsteidz, tā būs. Strādājam darbā, transportā braucam, bet, lai mūs mazāk pārsteigtu un mēs būtu stiprāki, tas ir jādara, tas ir jāieliek jau no mazām dienām iekšā. Tas ir veselīgs dzīvesveids. Atpūtas un darba režīms. Tā ir norūdīšanās, lai neslimotu tik bieži. Pareiza ēšana, fizkultūra un kustīgs dzīvesveids," klāsta ģimenes ārste Ligita Marnauza.

Uztura speciāliste Eva Kataja aicina rudens un ziemas periodā neaizmirst par augļu un dārzeņu lietošanu uzturā katru dienu. Arī diedzētas sēklas imunitātei nāks tikai par labu.

"Mēs varam papildināt mūsu uzturu ar raudzētiem un skābiem produktiem, tie varētu būt skābēti kāposti vai tādi raudzēti piena produkti kā kefīrs un dažādi citi, un trešā lieta, ko es gribētu ieteikt – ir vilkt laukā saldēto ogu krājumus vai lietot dzērvenes. 

Nekādā gadījumā nevajag aizmirst arī par vecajām metodēm – ķiplokiem, sīpoliem, medu, augu tējām un, ja tam visam klāt vēl pievieno C vitamīnu svaigā veidā vai tabletēs, tad, apvienojot ēšanu ar iepriekš minētājiem ieteikumiem, saslimšanas risks ievērojami tiks mazināts.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti