Pasākuma "Pilsētā bez auto" ietvaros organizētais velobrauciens Liepājā pulcēja vairākus simtus dažāda vecuma velobraucēju. Viņu vidū bija gan cilvēki, kuri ar riteni izbrauc labi, ja reizi nedēļā, gan tādi, kuriem tas ir ikdienas pārvietošanās līdzeklis.
“Ar kājām maz staigāju, man labāk patīk ar riteni, kaut vai uz veikalu aizbraukt. Citreiz sanāk 200 - 300 kilometri nedēļā,” sacīja velosipēdists Guntis.
“Veselība, ekonomija. Kāpēc jādedzina benzīns?” savu pārliecību paužu velosipēdiste Una.
“Ar riteni man patīk braukt, jo tas labi aizpilda laiku,” uzskata ritēnbraucēja Elizabete.
Par velosipēda kā transportlīdzekļa pieaugošo popularitāti Liepājā pārliecina arī biedrības “ Veloredele” šovasar veiktais pētījums.
Veicot velosipēdistu uzskaiti, trīs stundu laikā Liepājas ielās tika saskaitīti 1518 velosipēdisti.
Pētījuma laikā arī fiksētas situācijas, kad velosipēdi traucē gājējiem vai autovadītājiem. Arī valsts policija informē, ka šogad pieaudzis to satiksmes negadījumu skaits, kas notikuši velosipēdistu vainas dēļ, tāpat arvien biežāk fiksēti satiksmes negadījumi, kuros iesaistīti mazgadīgi velobraucēji.
“Bieži vien velosipēdisti attīsta lielu ātrumu, kas rada risku un smagas sekas,” pavēstīja Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Liepājas nodaļas priekšnieka vietnieks Arnis Jekste.
Lai uzlabotu velosipēdistu izpratni par drošu pārvietošanos, pasākuma “Pilsētā bez auto” laikā CSDD Liepājas nodaļa rīkoja praktiskas nodarbības un aicināja atcerēties par cieņu pret citiem satiksmes dalībniekiem.
Savukārt biedrība “Veloredele” aicināja pašvaldību turpināt attīstīt šobrīd jau vairākus desmitus kilometru garo veloceliņu tīklu arī pilsētas centrā, nodrošinot, ka velobraucēji pēc iespējas mazāk traucē gājējiem un autovadītājiem.