Pusaudžu resursu centra speciāliste un sadarbības projektu vadītāja Romija Krēziņa Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta panorāma" skaidroja, ka mācību gada sākumā satraukums ir vairāk vecākiem un skolotājiem, bērniem mazāk, bet pieaugušo izjūtas ietekmē bērnu akadēmiskos panākumus.
"Skolotāja pienākums ir tikt galā ar savām emocijām un sajūtām. Uztraukums ir adekvāta reakcija uz pārmaiņām un nenoteiktību. Skolotājam bērni ir prioritāte," pauda Krēziņa.
Ja bērns nevēlas iet uz skolu, tad ir svarīgi saprast, kas tam ir avots. Tās var būt vienkāršas lietas vai arī tāpēc, ka vecākiem nav paticis iet uz skolu un šo attieksmi vecāki projicē uz bērnu. Vecāku un bērnu mijiedarbība ir svarīga. Arī mājās jāveido vide, kurā mācīšanās ir kas labs.
Mums ir slikti rezultāti mobinga jautājumā, ar to ir jācīnās. Katram bērnam skolā jābūt vismaz vienam atbalsta cilvēkam, pie kura vērsties, ja ir grūtības. Skolotājiem svarīgi uzklausīt bērnu grūtību gadījumā. Mobinga situāciju skolā nerisina bērni un vecāki, tas jādara speciālistiem un politikas veidotājiem. Mobings jārisina uz vietas, to nevar risināt, individuāli konsultējot pusaudzi.
Grūtību gadījumā pusaudži var izmantot Pusaudžu resursu centra tālruni vai saņemt konsultāciju kādā no deviņām filiālēm visā Latvijā.