Ģimenes studija

Mācīšanās traucējumi bērniem: grūtības ģimenē un skolas palīdzība

Ģimenes studija

Vecāku sarunas ar bērniem par seksualitāti

Sandra Stabinge kopā ar bērniem gatavo veģetāras vakariņas

Sandra Stabinge kopā ar bērniem gatavo veģetāras vakariņas

"Ģimenes studija" dodas ciemos pie aizrautīgas dārzkopes, seno sēklu lolotājas un permakultūras atbalstītājas Sandras Stabinges. Viņa darbojas Ikšķiles Brīvās skolas dārzā. Šajā skolā mācās viņas bērni – Krišjānis, Dārta un Austra. Sandrai rūp arī seno šķirņu sēklu saglabāšana un izplatība, tāpēc viņa ir projekta "Sēklu bibliotēka" aizsācēja. Sandra uzsver – ikdienā mēdzam piemirst, cik vienkāršs ēdiens mums nepieciešams. Kopā ar bērniem Krišjāni, Dārtu un Austru viņi gatavo veģetāras vakariņas.

Sandra Stabinge sarunā atklāj, ka skolas dārzam ir bioloģiskā sertifikācija, rit jau otrais pārejas gads. Dārzam ir trīs daļas, vienā darbojas skolas bērni, otrā aug dārzeņi skolas kopgaldam, trešā saimnieko Sandra, izmēģinot dažādas sēklas. Viens viņas mērķis ir atrast tās šķirnes, kas šajā zemē vispiemērotākās. Tāpat Sandra veido Latvijas seno cukurzirņu kolekciju, jo tie ārkārtīgi  strauji izzūd. Viņas nodoms ir modi pagriezt uz otru pusi, ka vērtīgāks ir pašu, ne tas, kas spīdīgajās paciņās, otrs – lai vairotu šo šķirni.

Arī Dārtai ir savs dārziņš skolēnu dārzā. Dārta savā dārziņā šogad ir iestādījusi kukurūzu, pupas, zemenes un dažādas puķes.

Kamēr top pamatēdiens, Sandra cienā ar pašas ceptu maizi un arī žāvētiem augļiem. Ģimene ēd arī veikalā pirktu maizi, bet Sandra mudina labāk iegādāties pilngraudu maizi.

“Baltie milti paredzēti izcilām smalkām tortēm svētkos, ikdienā tie nav labi,” vērtē Sandra.

Dārtas iecienītie biešu plācenīši

Nomizo un sarīvē svaigas bietes. Rīvēto masu dažas minūtes apsautē katliņā, kurā ieliets nedaudz ūdens. Atdzesē, pieliek olu, rīvētu sieru un ķiplokus, ja vēlas.

Vegānu versija: rīvētām bietēm pievieno griķu (vai zirņu) miltus (karstā biešu masa nav jādzesē, kā gadījumā ar olu) un/vai maltas, mazliet izmērcētas linsēklas, rauga pārslas. Var pievienot sēklas vai maltus riekstus.

Plācenīšus cep uz pannas no abām pusēm.

Pastinaka uzkoda

Nomizo pastinaku, sagriež ripiņās, apcep no vienas puses, apgriež, vēl nedaudz pacep un tad uz katras ripiņas uzliek sieru (Sandras ieteikums – Preiļu Čedars). Ļauj tam izkust.

Saistītie raksti
0 komentāri
Pievienot komentāru
Komentēt vari ar kādu no saviem sociālajiem profiliem
Vecāki un bērni
Dzīve & Stils
Jaunākie
Populārākie
Interesanti