Kustības “Plecs” vadītājs Jānis Erts uzsver, ka pilotprojektu "EMU skola" veidojis kā vecāks. Daudzi pētījumi parāda, ka bērna sekmes skolā būtiski ietekmē viņa emocijas. “Mums nav zināms, kā klājas bērniem ar emociju grūtībām.” Mēs ceram, ka viens skolotājs ar 200 skolēniem strādājot, spētu izvērtēt un pamanīt bērnu emociju grūtības. “Cilvēcīgi tas nav iespējams bez atbalsta instrumenta. Tāpēc radījām instrumentu, lai grūtības varētu pamanīt agrīni.” Lielākās riska grupas psihoemocionālā stresa jomā ir – bērni ar mācību grūtībām un teicamnieki. “Palaižam garām brīdi, kad bijusi emociju pārslodze,” uzsver Erts.
EMU rīks darbojas līdzīgi kā termometrs – jauns, inovatīvs digitāls skrīnings, kas palīdz izmērīt bērna psihoemocionālā stresa līmeni. Tiek piedāvāti arī ieteikuma soļi, kā samazināt bērna stresa līmeni. Rīks darbojas kā anketas, kurās bērns atbild uz jautājumiem, ir skala, kurā vecāki, skolotāji, bērni novērtē situācijas un rīcības, no tā veidojas informācija par bērna psihoemocionālo stāvokli, EMU rīku raksturo Pusaudžu psihoterapijas centra vadītājs, bērnu psihoterapijas speciālists Nils Sakss Konstantinovs.
Šādi var redzēt, kā grūtības redz bērns, skola un vecāki. Tas krietni saīsina skolai laiku, lai varētu bērnam palīdzēt. Ja strādā tikai skola, tad skolai nepieciešami milzīgi resursi, pauž Erts.
Liepājas 6. vidusskola iesaistījās EMU rīka izmantošanā. Skolas direktors Kārlis Strautiņš pauž, ka tas, ko redzēja attālinātā mācību procesa laikā – liela daļa skolēnu sāka izdegt, “redzējām, ka nepieciešams rīks, kas ļautu izmērīt skolēna labbūtību. Ja skolēns ir stresa situācijā, mācību process nevar notikt sekmīgi.” Testu veica skolotājs un bērni, rezultāti rādīja, ka katrs bērna emocionālo labbūtību novērtēja dažādi. Fonds “Plecs” iedeva strukturētu sarunu rīku, kas palīdzēja skolotājam sarunāties ar bērnu šādā stresa situācijā.
Konstantinovs uzsver, ka projekta mērķis ir arī jauniešiem iemācīt dažus vingrinājumus, kuri var palīdzēt ātri samazināt stresu.
Vairākas skolas Latvijā domā ieviest EMU atbalsta programmu.