Ģimenes studija

Pētām mācību grāmatas: to valodas atbilstība mūsdienu bērnu uztverei

Ģimenes studija

Aizpildīt sevī bezsakņu sajūtu jeb pieaugušie bērni meklē savus vecākus

EMU skola var palīdzēt agrīni pamanīt skolēnu emocionālās problēmas

Projekts «EMU skola»: digitāli nosaka bērnu psihoemocionālo stresu, māca to samazināt

Tikai pusei skolēnu ir sabalansēts mācību režīms, bet gandrīz trešdaļa skolēnu ir pārslogoti, liecina Izglītības un zinātnes ministrijas un fonda "Plecs" īstenotā pilotprojekta "EMU skola" rezultāti. Secināts, ka bieži stresu izjūt skolēni ar labām sekmēm, bet nereti viņu emocionālās grūtības gan skolotāji, gan vecāki pamana novēloti, raidījumā “Ģimenes studija” pauž projekta “EMU skola” īstenotāji.  

"Ģimenes studija" podkāstā:

  • Savā lietotnē meklē - Ģimenes studija.

Garums - 50 min; jaunas epizodes katru darba dienu.

Kustības “Plecs” vadītājs Jānis Erts uzsver, ka pilotprojektu "EMU skola" veidojis kā vecāks. Daudzi pētījumi parāda, ka bērna sekmes skolā būtiski ietekmē viņa emocijas.  “Mums nav zināms, kā klājas bērniem ar emociju grūtībām.” Mēs ceram, ka viens skolotājs ar 200 skolēniem strādājot, spētu izvērtēt un pamanīt bērnu emociju grūtības. “Cilvēcīgi tas nav iespējams bez atbalsta instrumenta. Tāpēc radījām instrumentu, lai grūtības varētu pamanīt agrīni.” Lielākās riska grupas psihoemocionālā stresa jomā ir – bērni ar mācību grūtībām un teicamnieki. “Palaižam garām brīdi, kad bijusi emociju pārslodze,” uzsver Erts.

EMU rīks darbojas līdzīgi kā termometrs – jauns, inovatīvs digitāls skrīnings, kas palīdz izmērīt bērna psihoemocionālā stresa līmeni. Tiek piedāvāti arī ieteikuma soļi, kā samazināt bērna stresa līmeni. Rīks darbojas kā anketas, kurās bērns atbild uz jautājumiem, ir skala, kurā vecāki, skolotāji, bērni novērtē situācijas un rīcības, no tā veidojas informācija par bērna psihoemocionālo stāvokli, EMU rīku raksturo Pusaudžu psihoterapijas centra vadītājs, bērnu psihoterapijas speciālists Nils Sakss Konstantinovs.

 Šādi var redzēt, kā grūtības redz bērns, skola un vecāki. Tas krietni saīsina skolai laiku, lai varētu bērnam palīdzēt. Ja strādā tikai skola, tad skolai nepieciešami milzīgi resursi, pauž Erts.

Liepājas 6. vidusskola iesaistījās EMU rīka izmantošanā. Skolas direktors Kārlis Strautiņš pauž, ka tas, ko redzēja attālinātā mācību procesa laikā – liela daļa skolēnu sāka izdegt, “redzējām, ka nepieciešams rīks, kas ļautu izmērīt skolēna labbūtību. Ja skolēns ir stresa situācijā, mācību process nevar notikt sekmīgi.” Testu veica skolotājs un bērni, rezultāti rādīja, ka katrs bērna emocionālo labbūtību novērtēja dažādi. Fonds “Plecs” iedeva strukturētu sarunu rīku, kas palīdzēja skolotājam sarunāties ar bērnu šādā stresa situācijā.

Konstantinovs uzsver, ka projekta mērķis ir arī jauniešiem iemācīt dažus vingrinājumus, kuri var palīdzēt ātri samazināt stresu.

Vairākas skolas Latvijā domā ieviest EMU atbalsta programmu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt