Nu visi desmit ir akurāt! Māci bērnu skaitīt līdz 10!

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Ciparu mācībā esam nonākuši pie 10. Tas sastāv no divām zīmēm – vieninieka un nulles. Ir skaitļi, kuri sastāv no diviem cipariem, ir tādi, kuri sastāv no trim un vairāk cipariem.

Sagatavojiet ciparu grāmatu, uzrakstiet uz tās vārdu.

Dokumenti

CIPARU GRĀMATA-

Lejuplādēt

61.93 KB

 

 

 

 

Idejas darbam ar ciparu grāmatu

  • Raksta skaitli 10.
  • Pārvelk vecāku uzrakstītu 10.
  • Apvelk abas plaukstas, pie katra pirksta pieraksta ciparu – sākot no viens līdz 10.
  • Iezīmē 10 lietas vai ielīmē 10 attēlus.
  • Novelk līniju visas lapas garumā, sadala 10 daļās, pie katras daļas pieraksta ciparu no viens līdz 10.

Uzdevumi vārdu krājuma papildināšanai

  • Uzrakstiet 10 Latvijas lielāko pilsētu un 10 Latvijas lielāko upju nosaukumus. Izmantojiet karti!
  • Atrod grāmatās, žurnālos vai citos tekstos, izlasa un pārraksta vārdus, kuros ir 10 burti.
  • Noskaidro, ko nozīmē "trāpīt desmitniekā".

Aktivitātes kopā ar bērnu

Skaitīšanas koris! Jo vairāk spēles dalībnieku, jo labāk, bet var spēlēt arī divatā. Viens spēlētājs ir “diriģents”, citi “dziedātāji”. Vispirms izmēģina vienkāršāko variantu – “diriģents” ceļ abas rokas uz augšu, tad dziedātāji skaita no viens uz priekšu. Kad diriģents sāk abas rokas virzīt uz leju, “dziedātājiem”, no tā skaitļa, līdz kuram bija aizskaitījuši, jāsāk skaitīt atpakaļ. Jāvienojas, līdz cik skaitīsiet, sākumā ieteicams līdz 10, tad var tālāk. Ja esat vienojušies, ka skaitīsiet līdz 10, bet “diriģents”pie 10 nerāda, ka jāskaita atpakaļ, koris visu laiku atkārto “desmit”, “desmit”, “desmit”, līdz “diriģents” liek skaitīt atpakaļ. Spēli var sarežģīt – ar vienu roku rāda vai jāskaita uz priekšu vai atpakaļ, ar otru roku rāda uz augšu vai leju, kas nozīmē – klusāk vai skaļāk.

Skaitīšana ar “čušš!” Spēles noteikumi nav sarežģīti, bet izdarīt to reizēm nav tik viegli. Spēles dalībnieki skaita no viens līdz desmit un atpakaļ, katru otro skaitli aizstājot ar vārdu “čušš!”. Viens, “čušš!”, trīs, “čušš!”, pieci, “čušš!”.... Tas, kurš kļūdās, dod ķīlu, kuras vēlāk izpērk ar interesantiem uzdevumiem.

Rēķiniet! Izveidojiet kartītes ar +, – un = zīmēm. Viena komanda vai spēlētājs no ciparu kartītēm saliek vienādības, otra komanda vai spēlētājs tās izrēķina, pieliekot pareizo rezultātu. Izmantojiet skaitāmmateriālu!

Uztaisiet savu spēli! Nepieciešams attēls – var izmantot foto no žurnāla vai zīmējumu uzzīmēt paši. Nepieciešamas nelielas balta papīra lapiņas. Tās pielīmē pie attēla kreisajā apakšējā stūrī un beidz labajā augšējā, lai veidotos līkloču ceļš. Uz apakšējā stūrī esošās lapiņas uzraksta ciparu 1, tad tālāk 2, 3, 4, un tā līdz 10. Spēlei nepieciešams metamkauliņš un parasti kauliņi vai pogas – katram spēlētājam citā krāsā. Izmantojot metamkauliņu, pēc uzmestajiem cipariem  spēlētāji iet no 1 līdz 10, kurš pirmais uzvarēs. Katrs drīkst mest vienu reizi; kad visi metamkauliņu metuši vienu reizi, sāk atkal no gala – kauliņu met pirmais spēlētājs. Lai spēle būtu interesantāka, varat sarežģīt noteikumus: ja uzmet pāra skaitļus – iet uz priekšu, ja nepāra, iet atpakaļ.

Izlasiet dzejoli! Viens lasa dzejoli skaļi, pārējie katru reizi, kad tekstā nosauc ciparu, noliec vienu pirkstu. Kad ir “visi desmit akurāt”, tad gaisā paceļ abas rokas, rādot, ka 10.

Rainis

Visi desmit

Raudzīsim, kā to lai darām,
Ka visus desmit saskaitīt varam.
Viens, divi, trīs –
Tie citi būs drīz!
Četri, pieci, seši –
Tie mums ar' nav sveši.
Septiņi, astoņi, deviņi –
areče nu – te viņi!
Pieliec vēl vienu klāt:
Nu visi desmit ir akurāt!

Uzmini mīklas un izdomā savas:

Divām mātēm desmit bērni, visiem bērniem vienādi vārdi. (Roka un pirksti)

Desmit brāļi, visiem vienādi vārdi. (rokas un pirksti)

Raksta pirmpublikācija LSM.LV 2017. gada 15. maijā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti