Rīta Panorāma

LNSO un SAXOPHONIA – enerģijas sprādziens mūzikā

Rīta Panorāma

DIONA izdod jaunu dziesmu "Nesaki nē"

Intervija ar Ingu Akmentiņu-Smildziņu un Ņikitu Bezborodovu

Kāpēc ekrānlaiks kavē bērnu līdz 2 gadiem attīstību? Rīko sabiedrību izglītojošu kampaņu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada un 3 mēnešiem.

Viedierīces bieži tiek izmantotas kā mazu bērnu laika aizpildīšanas vai nomierināšanas līdzeklis. Bērns līdz divu gadu vecumam, darbojoties viedierīcēs, neko negūst savai attīstībai, tas ir zaudēts laiks. Bērns tā zaudē laiku, kas būtu jāizmanto valodas, kustību attīstībai, emociju un uzvedības regulācijai.

Piektdien, 17. februārī, no plkst. 11.00 līdz 12.00 notiks diskusija un arī kampaņas atklāšana "Mazulis telefonā". Tiešsaistes diskusiju rīko vecāku organizācija "Mammamuntetiem.lv", un tajā piedalīsies eksperti, kuri vienprātīgi uzsver – laiks, ko mazulis pavada pie ekrāna, ir zaudēts laiks prasmju trenēšanai un attīstībai. Ar bērnu ir jāsarunājas un jādarbojas!

Vecāku organizācija pirmo reizi pieskaras šim tematam, runājot par mazuļiem līdz divu gadu vecumam. Šo kampaņu rīko, lai vecākiem skaidrotu, kāpēc un kā veidot mazuļu ikdienu tā, lai viņam netiktu iedota viedierīce, Latvija Televīzijas raidījumā "Rīta Panorāma" skaidroja vecākus informējošās kampaņas "Mazulis telefonā" rīkotāja Inga Akmentiņa-Smildziņa.

Bērnu psihiatrs Ņikita Bezborodovs skaidroja, ka ekrāns nav ne labs ne slikts, tas ir tikai instruments, ko var izmantot un kas dažādi ietekmē – gan uz labu, gan sliktu. Pamatiemesls, kāpēc akcentēt šo jautājumu, ir saistīts ar bērna normālu attīstību.

Līdz diviem gadiem bērna briedums nav pietiekošs, lai bērns varētu saistīt ekrānā notiekošo ar dzīvi. Tas nozīmē, ka laiks pie ekrāna neko negūst, bet zaudē iespēju bērnam trenēt spējas, kas ir ļoti svarīgas, – emociju, uzvedības regulāciju, valodu, kustību un emociju bremzēšanu.  

Nav pierādījumu, ka bērniem līdz diviem gadiem ekrānu kā instrumentu var izmantot, lai ko gūtu. Ekrānlaiks agrā bērnībā, iespējams, ir viens no iemesliem, ka bērniem, kas nonāk skolā, ir uzvedības un uztveres problēmas.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti