Līdz šim 216 skolēni vai viņu vecāki eksāmena rezultātus jau apstrīdējuši.
Kuldīgas Mākslas un humanitāro zinību vidusskolas direktore Valda Gaure skaidro, ka no 24 bērniem viens nenolika eksāmenu, "bija gaidāms, ka rezultāts būs tāds, kaut bija atbalsta pasākumi programmā "Pumpurs", pedagoga doti papildu materiāli un konsultācijas."
Limbažu valsts ģimnāzijas direktore, matemātikas skolotāja Gunta Lāce stāsta, ka visi skolēni nokārtoja 9. klases eksāmenu. "Es esmu pret vainīgo meklēšanu, vienalga – tos atrodam bērnos vai skolotājos, bet mums nav citu bērnu vai skolotāju, jādomā, kā šiem bērniem un skolotājiem palīdzēt. Aizputes vidusskolas rezultāti pierādījuši, ka bērnu dalīšana pa zināšanu līmeņiem nav produktīva."
"Nebija pārsteiguma – eksāmena rezultāti ir spogulis, kas rāda reālo situāciju.
Tradicionāli Latvijā matemātika tiek mācīta kā prasmju kopums, izpratnes komponente nereti iztrūkst. Skolēniem, kuriem nav atbalsta mehānisma, lai saprastu nesaprastos jēdzienus, tie krājas, stresa apstākļos uz brīdi uztrenētās prasmes pazūd," situāciju ar sliktajiem eksāmenu rezultātiem skaidro Valsts izglītības un satura centra vecākais eksperts Jānis Vilciņš.
Latvijas Universitātes Starpnozaru izglītības inovāciju centra vadošā pētniece Ilze France stāsta, ka "tika veikts pētījums, noskaidrojot, kas nepieciešams skolotājiem, vērtēja arī daudzas matemātikas stundas, pētījumā izdalīja sešus skolotāju profilus, trīs grupās dara lietas profesionāli, trīs profili, kur skolotājiem ir objektīvi nepieciešama palīdzība tajā, ko viņi dara.""Skolotājs ir pirmais un galvenais, nevar skola būt labāka par skolotājiem. Pirmā lieta ir gribēt atbalstīt bērnu un mācīt bērnu, nevis matemātiku.
Piektā sestā klase ir tas laiks, kad mēs pazaudējam bērnus matemātikai," akcentēja Gunta Lāce.
Diez vai mūsu bērni un skolotāji ir dumjāki vai sliktāki, saturs ir līdzīgs visā Eiropā. Runājot par bērnu īso atmiņu – mēs dzīvojam tādā laikā visi, mums nav paraduma atcerēties, piemēram, telefona numurus neatceramies. Vecākiem ir jādod bērniem iespēja veikalā patstāvīgi iepirkties ar reālu naudu, jādod bērniem praktiskā iespēja, no tā var daudz mācīties.
Ilze France pauda, ka būtu nepieciešams saprast, kādi ir šādu eksāmena rezultātu iemesli, saprotot, ko var palīdzēt skola, kādi ir risinājumi katrā konkrētajā gadījumā, saprotot, kāds ir cēlonis. Vairumā no skolēniem problēma ir dziļa, viņi nesaprot priekšmetu, viņiem pat ir bail jautāt par priekšmeta saturu. Svarīgi, lai palīdzība būtu profesionāla.