Valdība apstiprina elektronisko identifikācijas karšu ieviešanu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 11 gadiem un 5 mēnešiem.

Otrdien, 12.janvārī, Ministru kabinets apstiprināja Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas (RAPLM) sagatavoto elektronisko identifikācijas karšu koncepciju, kura paredz ieviest jaunu personu apliecinošu dokumentu - elektroniskās identifikācijas kartes (eID).


eID kartes nodrošinās ne tikai iedzīvotāju identifikāciju, dodoties uz ārzemēm vai klātienē saņemot valsts un pašvaldību pakalpojumus, bet arī autentifikāciju elektroniskajā vidē. Koncepcija tāpat paredz, ka attīstot e-pārvaldi Latvijā, jaunās identifikācijas kartes kļūs īpaši nozīmīgas valsts un pašvaldību e-pakalpojumu izmantošanā.

Kā liecina starptautiskā pieredze, identifikācijas kartes lielā pasaules daļā tiek lietotas kā personu apliecinošs dokuments, kas lietojams iekšzemē un saskaņā ar starpvalstu līgumiem kā ceļošanas dokuments, ja starp valstīm nav vīzu režīms. Valstis, kas patlaban strādā pie jauniem eID projektiem, īpaši lielu uzmanību pievērš tādām aktualitātēm, kā, piemēram, iedzīvotāju aktivitāte e-vidē strādājot ar interneta bankām, iepērkoties interneta veikalos, apmainoties ar informāciju, aktuālāks kļūs jautājums par personas identitātes pārbaudi un aizsardzību elektroniskajā vidē.

Līdz šim eID kartes jau ir ieviesušas: Igaunija, Lietuva, Somija, Zviedrija, Beļģija, Nīderlande, Itālija un Spānija.

Koncepcija paredz, ka eID izsniegšanu nodrošinās Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde (PMLP), savukārt privātais partneris nodrošinās uzticama sertifikācijas pakalpojumu sniedzēja funkcijas. Tāpat paredzēts, ka privātais partneris nodrošinātu sertifikātu pārbaudes servisu un laika zīmogošanas servisu, kur elektroniskā paraksta sertifikāta pārbaudes serviss tiek nodrošināts bez maksas, bet autentifikācijas sertifikāta pārbaudes serviss tiek nodrošināts bez maksas valsts un pašvaldību pakalpojumu saņemšanai.

Privātajam partnerim būs jānodrošina laika zīmogošanas serviss, tajā skaitā eID karšu turētājam piecu gadu periodā nodrošinot līdz 120 laika zīmogu uzlikšanu.

Paredzēts, ka daļu no ieņēmumiem, kas tiks iegūti par pakalpojumu sniegšanu komersantiem, piemēram, banku autentifikācija, vai citiem papildu pakalpojumiem, novirzīt e-paraksta infrastruktūras uzturēšanai.

Plānots, ka eID karšu koncepcija tiktu īstenota 2010.gadā no darbības programmas «Infrastruktūra un pakalpojumi» papildinājuma 3.2.prioritātes «Teritoriju pieejamības un sasniedzamības veicināšana» 3.2.2.pasākuma «IKT infrastruktūra un pakalpojumi» 3.2.2.1.aktivitātes «Publiskās pārvaldes elektronisko pakalpojumu un informācijas sistēmu attīstība» 3.2.2.1.1. apakšaktivitātes «Informācijas sistēmu un elektronisko pakalpojumu attīstība" programmai piešķirtajiem līdzekļiem.
Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti