Rīta Panorāma

Kompānija “Facebook” pārdēvēta par “Meta”

Rīta Panorāma

Laika ziņas

Ievieš digitālu rīku bērnu emocionālās labsajūtas mērīšanai

Latvijā 28 skolās bērnu emocionālo labsajūtu mēra digitāli

Latvijā jau 28 mācību iestādēs izmanto digitālo rīku “EMU: Skola”, lai mērītu skolēnu labsajūtu un laikus noteiktu iespējamo emocionālo pārslodzi, stāstīja fonda “Plecs” vadītājs Jānis Erts. Mērījumus veic, elektroniski anketējot skolēnus, vecākus un skolotājus.

Digitālais rīks ļauj ne vien ļoti laicīgi pamanīt problēmas skolēnu psiholoģiskajā stāvoklī, bet arī piedāvā risinājumus, kā pedagogam palīdzēt bērniem un viņa vecākiem. Rīks arī iesaka piemērotākos risinājumus sociālajiem pedagogiem un skolas psihologiem.

Izaicinājumi mācībās, sportā, ģimenes dzīvē var ļoti ietekmēt bērnu labsajūtu un kādā brīdī radīt emocionālu pārslodzi. Ja pārslodze ir uz īsu brīdi, visbiežāk nekas traks nenotiks, bet, ja tā turpinās ilgstoši, tad var rasties nopietnas problēmas.

“Problēma ir tā, ka mēs to neieraugām skolas vidē. Mēs to nerisinām tad, kad grūtības ir ļoti agrīnas.

Atzīmes ir labas, apmeklē skolu, bet to, kas notiek viņā iekšā, mēs bieži vien skolā neredzam,” stāstīja fonda “Plecs” vadītājs Erts.

“Ar aprobētiem, validētiem, zinātniski pamatotiem skrīninga instrumentiem digitāli mēs aptaujājam visus skolas bērnus, vecākus un audzinātājus. Tādējādi ar lielu iespējamību mēs ieraugām, kuri bērni ir emociju pārslodzē,” par rīku stāstīja Erts.

Jūrmalas pašvaldība kopš septembra visās savās desmit vispārizglītojošajās skolās izmanto “EMU: Skola” rīku.  Pirmos secinājumus vēl nav iespējams izdarīt, jo aptaujas tikai nupat sākušās. Plānots, ka bērni un viņu vecāki digitālā veidā tikšot aptaujāti divas reizes gadā – rudenī un pavasarī.

“Ja skolēns atnāk emocionāli satraukts vai ar milzīgu stresu, tad diemžēl mācīšanās izpaliek,” atzina Pumpuru vidusskolas direktore Ausma Bruņeniece.

Direktora uzsvēra šī rīka īpašo nozīmi pandēmijas apstākļos, kad emocionālās labsajūtas stāvokli bērniem attālināto mācību procesā noteikt ir daudz grūtāk. Uz jauno digitālo rīku direktore liek lielas cerības.

Pēc aptaujas veikšanas audzinātājiem, psihologam un sociālajam pedagogam uzreiz parādās rezultāti, individuāli katra bērna līmenī un kopumā par visu klasi. Svarīgi, ka parādās arī ieteikumi, kā rīkoties tālāk, kā runāt ar bērnu un viņa vecākiem. “EMU:Skola” rīks bieži vien ļaujot noķert problēmu pašā sākuma stadijā, kad pietiek tikai ar vienu līdz divām sarunām.

“Ir tikai normāli, ka ik pa laikam bērni ir emocionālajā pārslodzē. Mums arī bija pētījums pavasarī, ka 30% no Latvijas jauniešiem (iesaistījām gandrīz 5000 dalībniekus)  ir emocionālā pārslodze,” sacīja Erts.

Problēmas atpazīšana pašos pirmsākumos ir daudz lētāks un efektīvāks risinājums nekā vēlāk nopietna ārstēšana pie ārsta psihiatra un medikamentu lietošana. Jāpiebilst, ka skolēnu skrīninga rezultātus redz tikai vecāki un skolas atbildīgās personas.

“EMU:Skola” rīku šobrīd izmanto jau 28 mācību iestādes visā Latvijā. Iepriekš veiktā aptaujā katrs otrais klases audzinātājs atzinis, ka nebūtu skolēna emocionālās problēmas pašos pirmsākumos saskatījis bez skrīninga palīdzības.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt