Digitālās brokastis

Samsung Smart Monitor M8. Digitālās brokastis testē

Digitālās brokastis

Salokāmo telefonu attīstība "Samsung Flip 5" un "Fold 5" prizmā

Tehnoloģiju ziņu tops. Jauni viedtālruņi, maksas sociāli tīkli un emoji e-pastu reakcijas

Jauni viedtālruņi, maksas sociālie tīkli un emocijzīmes e-pastos. Tehnoloģiju ziņas

Digitālajiem gardēžiem Latvijas Radio raidījums "#DigitālāsBrokastis" piedāvā iknedēļas tehnoloģiju TOP. Iepazīsties ar aizvadītās nedēļas spilgtākajiem tehnoloģiju pasaules notikumiem un produktiem!

#DigitālāsBrokastis

#DigitālāsBrokastis

"Radio Naba" un "Latvijas Radio 1" raidījums "Digitālās Brokastis" - Tava iknedēļas tehnoloģiju ziņu deva. Tehnoloģijas, digitālā kultūra un trendi, gadžeti un to apskati, kā arī sociālo tīklu jaunumi. Tiešraidē "Digitālās Brokastis" dzirdamas "Radio Naba" un "Latvijas Radio 1" ēterā katru piektdienas rītu 10.05.

Podkāsta formātā raidījums klausāms visās lielākajās straumēšanas platformās:

Tehnoloģiju ziņu topā – jauni viedtālruņi, maksas sociālie tīkli un emoji e-pastu reakcijas.

1. Jauni viedtālruņi no "Google", "Samsung" un "Nokia"

Nesen savu debiju piedzīvojuši vairāki viedtālruņi no "Google", "Samsung" un "Nokia" – katrs savam patērētāju segmentam.

"Pixel 8" un "Pixel 8 Pro" ir jaunākie viedtālruņi no "Google". "Pixel 8" piedāvā plānāku korpusu, 0,1 collu mazāku ekrānu ar noapaļotākām maliņām, saglabājot tam raksturīgo kameras joslas horizontālo izvirzījumu aizmugurē. Ekrānam ir 120 hercu (Hz) atsvaidzes biežums, kas nepielāgojas un nesamazinās līdz 1Hz, kā tas ir "Pro" versijai. Tas gan toties ir trumpis "Google" pusē, jo cenas ziņā līdzvērtīgais "iPhone 15" ir ar 60Hz atsvaidzi.  Jaudīgs ir arī tālruņa ekrāns, savukārt pašbilžu kamera nu ļaus atbloķēt ekrānu līdzīgi kā "FaceID" konkurentu "iPhone" telefonos. Kameras solās uzņemt labākas bildes, taču telefoto faniem – tikai "Pro" versija to atbalstīs. Daudzus pārsteigumus varēs atrast arī programmatūras līmenī, pateicoties "Android 14" un citām mākslīgā intelekta iespējām.

"Samsung" līnijā atgriezies FE modeļa viedtālrunis jeb "Samsung Galaxy S23 FE" par samazinātu cenu, salīdzinot ar pēdējo S21 FE versiju. Viedtālrunim ir 6,4 collu 120Hz OLED displejs un IP68 ūdens un putekļu izturība. Pieejams dažādās krāsās: piparmētru, krēmkrāsas, grafīta, purpura un pat indigo zilais un mandarīns. Uz ko ticis taupīts? "Snapdragon 8" procesora 1. versija jeb vienu paaudzi novecojis piedāvājums. Toties ir bezvadu uzlāde un astoņu megapikseļu telefoto kamera līdzās 50 megapikseļu galvenajai un 12 megapikseļu ultra platajai kamerai, vēstīja vietne "The Verge".

"Nokia" savukārt uzrunā izturīgo viedtālruņu fanus ar "Nokia HHRA501x" un "Nokia IS540.1" viedtālruņiem – industriālie 5G telefoni, kas nav paredzēti privātpersonu patēriņam, bet gan speciāli izstrādāti profesionāļiem skarbās vidēs ar IP68 izturības reitngu. Tāpat tam ir gan "Dual-SIM", gan "eSIM" atbalsts un visu radio frekvenču atbalsts. Tiem ir telefoniem neraksturīgi "Qualcomm QCM6490" procesori, sešu collu "Corning Gorilla Glass 3" displeji, 8GB RAM, 128GB iekšējā atmiņa un 4400 mAh baterijas, vēstīja "Phone Arena" portāls.

2. Vai tu maksātu par sociālo tīklu lietošanu bez reklāmām?

Uzņēmums "Meta" risina sarunas ar Eiropas Savienības (ES) regulatoriem, lai Eiropā ieviestu savu platformu maksas versijas bez reklāmām. Norādīts, ka ikmēneša maksa būtu aptuveni 10 eiro par "Facebook" vai "Instagram" tīmekļa versijas izmantošanu un vēl seši eiro par katru papildu lietotāja kontu. Savukārt mobilo versiju izmantošana maksātu ap 13 eiro. Jaunie abonementu plāni, kas varētu tikt ieviesti jau tuvāko mēnešu laikā, ir "Meta" mēģinājums ievērot ES noteikumus saistībā ar personalizētu reklāmu rādīšanu un iespēju lietotājiem no tām atteikties. Tiesa, šie abonementa modeļi vēl varētu mainīties, ja ES regulatori tos uzskatīs par neatbilstošiem. Reklāmu rādīšana, pamatojoties uz lietotāju aktivitātēm un darbībām, ir neatņemama "Meta" un citu tehnoloģiju gigantu biznesa modeļa sastāvdaļa, taču pēdējos gados šāds peļņas modelis ir pakļauts arvien lielākam spiedienam.

"TikTok" lietotnes kods savukārt norāda uz to, ka uzņēmums sāk testēt abonementa plānu bez reklāmām, kas domāts lietotājiem ASV. Iegādājoties abonementu par 4,99 ASV dolāriem (4,74 eiro) mēnesī, lietotāji varēs lietot "TikTok" bez reklāmām. "TikTok" lielāko daļu ieņēmumu gūst tieši no reklāmām, un līdz šim nav novērots būtisks peļņas kritums šajā jomā, ziņoja vietne "Kursors". Kas lietotājam atliek? Vai nu maksā platformām, vai piekrīti personalizētu reklāmu skatīšanai, vai arī nelieto sociālo tīklu vispār.

Maksāšana par platformu lietošanu bez reklāmām kļūst arvien populārāka. Piemēram, straumēšanas platformai "Netflix" ASV bez standarta versijas ir pieejams arī "Basic with Ads" par 6,99 dolāriem mēnesī, kas ir lētāk par abonementu bez reklāmām. Pagaidām Latvijā gan tāds netiek piedāvāts.

3. Turpmāk uz e-pastiem atbildēsim ar emocijzīmi

Uzņēmuma "Google" e-pasta platforma "Gmail" tikusi pie ievērojama papildinājuma – iespējas atbildēt uz e-pastu ar emocijzīmi. Funkcionalitātes iekļaušanu "Google" apstiprinājuši un pakāpeniski ieviesīs "Android", "iOS" un tīmekļa versijās tuvākajos mēnešos.

Kā tas notiks? Protams, jau šobrīd kādam vari nosūtīt emocijzīmi kā parastu e-pastu. Jaunā funkcija gan būs elegantāks risinājums. Lietotājam e-pasta stūrī tiks parādīta "🙂" ikona. Uz tās nospiežot, parādīsies pieejamās emocijzīmes, kas pēc izvēles un nosūtīšanas aizies e-pasta autoram.

Kā tas izskatīsies saņēmēja pusē? Zem nosūtītā e-pasta, līdzīgi kā, piemēram, "Facebook" platformā, parādīsies saņemto emocijzīmju ikonas un skaits, cik cilvēki to nosūtījuši. Uzspiežot uz ikonas, varēs redzēt, kā kurš reaģējis.

Kas ir būtiski, e-pastu klienti ārpus "Gmail" saimes vienkārši saņems emocijzīmes reakciju kā parastu e-pasta sūtījumu.

Šobrīd gan neatbildēti vairāki svarīgi jautājumi, piemēram, ja tas ir grupas e-pasts, vai emocija parādīsies visiem saņēmējiem? Kas notiks, ja netīšām uzspiedīsi neīsto ikonu un palaidīsi garām "atcelt" pogu? Vai to varēs atsaukt? Un vai beigu beigās šādi neradīsies komunikācijas pārpratumi, kādam reaģējot ar īkšķi augšā, bet otram nesaprotot līdz galam, ko tas nozīmē?

Ierobežojumi, kas šobrīd esot skaidri – emocijzīmes nebūs pieejamas skolas un darba kontiem, bet gan tikai privātajiem lietotājiem. Vismaz pagaidām. Šīs ikonas nevarēs izmantot, ja grupas e-pastā būs vairāk par 20 saņēmējiem. Nekādu emociju arī tiem, kas būs pievienoti BCC lauciņā. Un vairāk kā 20 reizes reaģēt uz foršu kaķa bildi e-pastā arī nevarēs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti