Pirms divarpus gadiem vēstīts, ka par spīti kavējumiem Dienvidu tilta savienojumu ar Jelgavas šoseju sola jau 2020. gadā. Šīs maģistrāles izbūve bija viens no iepriekšējās Rīgas vadības solījumiem pirms pašvaldību vēlēšanām, apgalvojot, ka Dienvidu tilta savienojuma posmu ar Valdeķu ielu sāks būvēt jau 2018. gadā, bet pēc tam turpinās līdz Vienības gatvei. Lai gan Satiksmes departamenta vadītāja pienākumu pildītājam Emīlam Jakrinam nācās atzīt kavēšanos, viņš apgalvoja, ka līdz šim gadam gan savienojums būs gatavs. " (..) Jāpabeidz ir 2021. gadā, bet, iespējams, ka mēs mēs pabeigsim arī 2020. gadā," iepriekš sacīja Jakrins.
Taču solītajā pabeigšanas gadā lāpstas līdz zemei nemaz nav tikušas. Turklāt vēl turpinās darbs pie īpašumu atpirkšanas, par ko tuvākajā domes sēdē lems Rātsnamā.
Juridiskās lietas gan esot nokārtojamas saprātīgā termiņā, un dome lēš, ka kopumā zemju iegādei nāksies iztērēt virs viena miljona eiro. Rātsnams šonedēļ izsūtītā paziņojumā medijiem apgalvo, ka Čakstes gatves izbūvi no Vienības gatves līdz Ziepniekkalna ielai plānots sākt nākamajā gadā. Gadu vēlāk sekošot Čakstes gatve no Ziepniekkalna ielas līdz Valdeķu ielai jeb projekta otrā kārta. Taču Satiksmes departamenta pārstāvis Austris Keišs to neapstiprināja.
VIDEO: Dienvidu tilta 4. kārtas vizualizācija
Avots: Rīgas domes Satiksmes Departaments
"Šobrīd Rīgas domes Satiksmes departaments ir pabeidzis Dienvidu tilta 4. kārtas projektēšanu. Kopējās Čakstes gatves būvniecības izmaksas ir aptuveni 115 miljoni eiro.
Ņemot vērā projekta izmaksas un mērogu, Satiksmes departaments šobrīd meklē iespējas finansējumu piesaistīt no RRF jeb Eiropas atveseļošanas un noturības mehānisma," stāstīja Keišs.
To, ka brīvu 115 miljonu eiro Rīgas makā nav, apliecina arī vicemērs Vilnis Ķirsis no "Jaunās Vienotības". Viņa pārraudzībā ir satiksmes infrastruktūras jautājumi.

Avots: Google maps
"Vismaz kaut kādi 110 miljoni eiro ir vajadzīgi, tādas naudas mums nav. Mēs esam pieteikušies visiem iespējamiem RRF [atbalsta veidiem], varbūt [pieteiksimies] nākamā perioda Kohēzijas fonda [atbalstam]. Tas viss šobrīd ir miglā tīts. Tomēr mums prioritārāka ir vispirms austrumu maģistrāles pabeigšana. Vienam posmam pietrūkst 40 miljonu eiro (..)," klāstīja Ķirsis.
Čakstes gatves izbūvei vajadzīgo naudu Rīga cer dabūt nākamajā Eiropas fondu plānošanas periodā, un Dienvidu tilta savienojums ar Vienības gatvi būšot mērijas prioritāte.