Rīgas pilsētvides nākotnes plānos arvien lielāka loma ir velosipēdistiem. Pašlaik gan daudziem autovadītājiem ir pārliecība, ka velo infrastruktūra tikai apgrūtina satiksmi, atņemot vietu mašīnām. Pamatīgs kašķis starp satiksmes dalībniekiem izcēlās, atvēlot atsevišķu velo joslu Čaka ielā.
Nīderlandes Riteņbraukšanas vēstniecības pārstāvji skaidroja, ka, esot pareizai infrastruktūrai, šādiem konfliktiem nevajadzētu rasties.
Ja infrastruktūra ir ērta, daļa autovadītāju izvēlēsies braukt ar velosipēdu, tādējādi atvieglojot satiksmi citiem braucējiem.
"Mēs uzskatām, ka ir ļoti svarīgi velosipēdistus iekļaut kopējā mobilitātes tīklā, kurā ir automašīnas, sabiedriskais transports un gājēji," sacīja Nīderlandes ilgtspējīgas pilsētvides plānošanas konsultante Manuela Studere.
Svarīgi esot vākt datus par ceļu un velojoslu noslogojumu. Tāpat arī veikt aptaujas par to, kas būtu jāuzlabo.
"Ir svarīgi, ka arvien vairāk cilvēkiem ir iespēja braukt ar velosipēdu kā ar ikdienas transportlīdzekli. Tāpēc mēs veidojam fokusa grupas ar cilvēkiem, kas pašlaik nebrauc ar velosipēdu. Jautājam – kāpēc nebrauc un kas viņus attur braukt ar riteni. Un kas būtu nepieciešams, lai viņi to sāktu," skaidroja eksperte.
Vebinārā tika arī spriests par to, kam uzmanība jāpievērš vispirms. Riteņbraukšanas vēstniecībā skaidroja, ka pirms veloceliņu būvēšanas svarīga ir pamatīga izpēte.