4. studija

Kāpēc nesen asfaltētu ceļu remontē, bet blakus esošu grants ceļu - nē?

4. studija

(Zīmju valodā). 4. studija

Ceturtā studija

Rīgā neasfaltētās Stērstu ielas iedzīvotāji nemierā ar putekļu mākoņiem

Lauku sajūta pilsētā – tas izklausās kārdinoši, bet ne tajā gadījumā, ja jūs dzīvojat ielas malā, pa kuru visu laiku traucas automašīnas un veido putekļu mākoņus. Tāda ir neasfaltētā Stērstu iela Rīgā.

Ar putekļaino Stērstu ielu nākas sadzīvot Ingai: "Smilšainajā posmā mašīnas traucas garām un veidojas putekļi apmēram trīs stāvu mājas augstumā. Saulainajās dienās mēs nevaram iziet ārā, jo viss vienkārši ir putekļains. Starp zobiem smiltis saķep, uz ādas, visur. Mēs vēlētos, lai te beidzot ieklāj vai nu asfaltu, vai ko līdzīgu asfaltam, kas novērstu putekļu rašanos. Mēs arī laistām, līdz ar to mums ūdens patēriņš ir palielinājies, un mēs par to paši maksājam, protams."

Vistrakākā situācija ir rīta un vakara stundās, kad ir intensīvākā satiksme. Daudzi autovadītāji Stērstu ielu izmanto kā apbraucamo ceļu, lai nebūtu jāstāv sastrēgumos.

Jāpiebilst, ka šo ielu ikdienā izmanto kā vieglo, tā kravas transportlīdzekļu vadītāji. Tuvējo māju iedzīvotājiem ar putekļiem nākas samierināties jau vairāku gadu garumā.

Inga arī zināja stāstīt, ka Stērstu ielas vidusposms ir patvaļīgi izbraukāts: "Ļoti interesanti šai ielai ir tas, ka ir izņemts vidus posms. Tur iet Stērstu iela līdz bērnudārzam, tad vēl ir gabaliņš. Un pa vidu nav iela, šī daļa, kas ir izbraukāta, tā ir patvaļīgi iebrauktā daļa. Šis zemesgabals ir privātīpašums. Respektīvi, tas gabals nav ceļš, un tad atkal ceļš sākas no pagrieziena."

Uz īpašumtiesību jautājumu norādīja arī Rīgas domes Satiksmes departamentā, skaidrojot iespējas asfaltēt ielu.

"Bez ielas pārbūves šajā gadījumā neiztiks, jo daļa no šīs Stērstu ielas atrodas uz privātpersonai piederoša zemesgabala. Attiecīgi pašvaldībai ir sākotnēji jāatsavina šis zemesgabals par labu pašvaldībai, un tajā brīdī varētu uzsākt arī šo projektēšanu un tad arī izbūves darbus.

Rīgā ir vairāk nekā 200 kilometru grantēto ielu,

no kurām iepriekšējos divos gados mēs jau daļā esam sākuši pasākumus, kas saucas "dubultā virsmas apstrāde". Un šogad, pabeidzot darbus, mēs ceram, ka 33% no grantētajām ielām vairs neputēs. Tad mēs būsim tikai 1/3 izdarījuši, un mums vēl būs 2/3, kur jāturpina strādāt," pastāstīja RD Satiksmes departamenta biroja vadītājs Jānis Vaivods.

Dubultā virsmas apstrāde ir pretputekļu metode, kad uz grants virsmas tiek uzklāts bitumena-šķembu pārklājums. Diemžēl Stērstu iela neesot starp prioritārajām, kur šos darbus veikt.

Vietējie iedzīvotāji ir vērsušies Satiksmes departamentā arī ar lūgumu tur uzstādīt ceļa zīmi "Dzīvojamā zona", lai ierobežotu vismaz kravas transportlīdzekļu satiksmi un samazinātu kustības ātrumu. Tomēr lūgums ir bez rezultāta, jo departamenta ieskatā Stērstu un Dignājas ielas posms neatbilst dzīvojamās zonas parametriem.

"Būtiskākais ierobežojums Stērstu ielai ir privātpersonai piederošais zemes gabals, un šobrīd tuvāko gadu laikā nav plānots uzsākt projekta realizāciju. Šobrīd nav zināms finansējums, no kā veikt būvprojekta izstrādi un izbūvi.

Attiecīgi tajā brīdī, kad tiks pieņemts lēmums par projekta realizāciju, tad arī tiks uzsākta zemes atsavināšana.

Bet atkal ir jānorāda, ka pieejamais finansējuma apjoms ir nepietiekams, lai pabeigtu pat kritiski svarīgos objektus un lai nonāktu pie šādu – mazāku – objektu izbūves," pastāstīja Vaivods.

RD Satiksmes departamentā arī norādīja – lai kādā ielā veiktu dubulto virsmas apstrādi, tai ir jābūt ar gana intensīvu satiksmi, kas tur tomēr neesot tik liela. Un vēl ir jābūt nodrošinātai lietus ūdens novadei.

KONTEKSTS:

Kopējais ielu garums Rīgā ir 1200 kilometri. Šopavasar tika izziņots, ka trešdaļa ielu esot sliktā stāvoklī. Tāpēc, lai atjaunotu asfalta segumu, pašvaldība šim mērķim šogad grasās veltīt līdz pat 22,5 miljoniem eiro, kas ir vismaz divas reizes vairāk nekā pērn.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti