4. studija

Kāpēc nepilnu mēnesi pirms dabaszinību eksāmena nav zināms, vai tas būs jākārto vai nē?

4. studija

4. studija. Uztura bagātinātāji un kurmja rakumi

Vai Rīgā var iekasēt naudu, nodēvējot par stāvlaukumu jebkuru brīvu zemes laukumu?

Apgaismojums, cietais segums, ūdens novade: kādām prasībām jāatbilst stāvlaukumam Rīgā

Lai zemes gabalu Rīgā varētu izveidot par stāvlaukumu, tam ir jāatbilst vairākām prasībām, tāpēc kuru katru zemes pleķīti par stāvlaukumu pasludināt nevar. Kā norāda Rīgas domē (RD), autostāvvieta ir 1. grupas inženierbūve, kuras izbūvei Būvniecības informācijas sistēmā ir jāiesniedz paskaidrojuma raksts kopā ar visiem nepieciešamajiem dokumentiem, ko akceptē pašvaldība.

Pie raidījuma "4. studija" vērsās skatītāja, kura ir sašutusi par automašīnu stāvlaukumiem Matīsa ielā un Birznieka-Upīša ielā. Viņa norāda, ka tie izskatoties pēc dubļu bedrēm. Sieviete pauda neizpratni par to, kurš ir atbildīgs par atļauju izsniegšanu stāvlaukumu ierīkošanai un kā var iekasēt naudu par nesakārtotu infrastruktūru.

RD Ārējās komunikācijas nodaļas projektu koordinatore Tatjana Smirnova skaidroja, ka autostāvvietas izbūvei ir noteiktas prasības, kas ir jāievēro: "Tur ir jābūt cietajam segumam, kas var būt asfalts, betons, šķembas, oļi, bruģakmens. Jābūt apgaismojumam, papildus tam jābūt izbūvētām ūdens novadīšanas inženierkomunikācijām, jābūt citiem ekspluatācijā nepieciešamiem elementiem, piemēram, ceļa zīmēm, barjerām, gājēju ietvēm, zaļajai zonai –apstādījumiem."

Smirnova norādīja, ka autostāvvieta ir 1. grupas inženierbūve, kuras izbūvei Būvniecības informācijas sistēmā ir jāiesniedz paskaidrojuma raksts, un

šie noteikumi attiecas gan uz stāvlaukumiem, kas tiek veidoti komerciāliem nolūkiem, gan arī stāvlaukumiem daudzdzīvokļu māju iekšpagalmos. 

Ja mājas īpašnieki vēlas pārveidot savu iekšpagalmu par stāvlaukumu, tam ir jāatbilst iepriekš minētajām prasībām, bet nereti ir grūti saprast, kas skaitās stāvlaukums, bet kas – nē. Lai cīnītos ar svešu personu novietotajiem transportlīdzekļiem, zemes īpašnieks var vai nu ierobežot piekļuvi savam īpašumam, vai arī uzstādīt ceļa zīmes, kas aizliedz iebraukt un, ja autovadītāji to neievēro, var saukt policiju.

Ja zemes īpašnieks par automašīnu novietošanu iekasē naudu, tad gan šo teritoriju var uzskatīt par stāvlaukumu.

Runājot par stāvlaukumu Matīsa ielā, pēc pašvaldības rīcībā pieejamās informācijas 2016. gadā izsniegta būvatļauja daudzdzīvokļu ēkas nojaukšanai, tomēr nekāds cits dokuments par plānoto auto stāvvietas izbūvi nav saņemts, norādīja Smirnova: "Līdz ar to pašvaldības būvinspektors dosies pārbaudīt šo situāciju un sastādīs administratīvo aktu."

Tāpat secināts, ka arī stāvlaukums Birznieka-Upīša ielā ir izbūvēts patvaļīgi. Pašvaldība vairākkārt ir uzdevusi zemes īpašniekam pārtraukt autostāvvietas ekspluatāciju un izstrādāt būvniecības dokumentāciju patvaļīgi veiktajiem būvdarbiem. Līdz šim pašvaldības norādījumi nav izpildīti, taču Būvniecības informācijas sistēmā vismaz ir reģistrēta būvniecības iecere jeb būvatļaujas pieprasījums teritorijas labiekārtojuma pārbūvei. 

Par neatbilstošu stāvvietas apsaimniekošanu var piemērot naudas sodu no 50 līdz 5000 eiro fiziskai personai, bet juridiskai – no 50 līdz 10 000 eiro. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti