Mareks Matisons: Latvijas gēns SLUSH

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem un 7 mēnešiem.

Latvijas jaunuzņēmumi šogad SLUSH - jaunuzņēmumu juceklī, lielākajā Ziemeļeiropas forumā, kas tradicionāli novembra beigās pulcina Somijas galvaspilsētā Helsinkos tūkstošiem jaunuzņēmēju un investoru - bija pārstāvēti lielākā skaitā, nekad agrāk. Kopā bija 27 uzņēmumu un vairāk nekā simts individuālu Latvijas pārstāvju. Šogad SLUSH ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) finansiālu atbalstu bija iespēja veidot Latvijas pārstāvju stendu un ar jaunuzņēmumu asociācijas un TechChill kontaktu kapitālu aicināt medijus un investorus uz Latvijas sarunu – brokastīm ar ekonomikas ministru un jaunuzņēmumu kopienas pārstāvjiem.

Par ko būtu jādomā jau tūdaļ, lai nākamā gada SLUSH, kas neapšaubāmi ir nozīmīgākais Ziemeļeiropas jaunuzņēmumu forums, demonstrētu īsteno Latvijas spēku un iespējas sadarboties ar mūsu valsts uzņēmumiem un veidot projektus Latvijā?

Visupirms par to, ka nedrīkstam būt laiski un atlikt SLUSH plānošanu uz pēdējiem mēnešiem pirms pasākuma.

Latvijas jaunuzņēmumi (un es šai mirklī runāju arī par sevi) ir visai kūtri, lai sevi radoši pašprezentētu. Es neapgalvoju, ka katram latvietim, kurš atrodas SLUSH, būtu jānēsā kapučjaka (kā zināms, "hoodie" pieder pie jaunuzņēmēja apģērba “džentelmeņa komplekta”), taču vienojošs Latvijas komandas stils ir nopietni apsverama lieta. 100 cilvēku uz 20 tūkstošiem foruma dalībnieku ir nieks, bet 75 cilvēku, kas tērpti valsts krāsās pie tās stenda – tas rada vajadzīgo iespaidu.

Es neapgalvoju, ka mums vajadzīgas Latvijas jaunuzņēmumu mugursomas ar karodziņiem, bet kādas piecas Latvijas bākas – izgaismotas mugursomas un promoteri ar #StartInLatvia informāciju,

kas dienas garumā kursē dažu simtu metru attālumā ap Latvijas stendu un aicina tajā ielūkoties – varbūt tas nav tik neprātīgi un nebūt nav tik dārgi.

Iespējams, pasākuma finanšu portfeļa turētājs LIAA uzstās uz saukļa “Magnetic Latvia” lietošanu, iespējams, kādam būs cita (jaunuzņēmumu vidē labāk adaptējusies versija) kā zīmolot Latvijas dalību SLUSH. Taču par to laikus jāsākas sarunai un procesam jābūt labā saskaņā ar lielāko jaunuzņēmumu organizāciju un Rīgas koprades telpu pārstāvjiem.

Būtiski, lai tāpat kā šobrīd iedzīvināta saziņas shēma ar LIAA, kur jautājumus jaunuzņēmēji var uzdot, adresējot ziņas “[email protected]”, tā arī darbotos arī SLUSH kontekstā – katrs, kas plāno šo pasākumu apmeklēt, varētu ziņot, ka būs tur klāt, un cerēt uz atspoguļojumu oficiālajā Latvijas informācijas bukletā, prezentācijā, video un jebkādā citā kanālā, kuru Latvijas komanda, dodoties uz Helsinkiem, vēlētos izmantot.

Manis paša pieredze, regulāri cenšoties apzināt SLUSH potenciālos dalībniekus un jautājot pāris simtu rakstu zīmju apjoma informāciju par mērķiem forumā, ļoti bieži atduras nulles atpakaļsaitē. Gan tehnoloģiju bloga Kursors, gan Sabiedrisko mediju portāla vārds nespēja pietiekamā kārtā motivēt atbilžu saņemšanu. Jācer, ka līdzdalība SLUSH un skaidri Latvijas komandas mērķi būs labāks arguments veltīt 15 minūtes fona informācijai pašiem par sevi arī jaunuzņēmumiem, kuri plānos savu līdzdalību SLUSH 2018.

Vietā arī uzdot jautājumu, vai SLUSH līdzdalība jebkādā veidā tiktu līdzatbalstīta. Neesmu valsts “stipendiju” fans un gadiem Helsinku apmeklējumu sedz manas ģimenes budžets, taču SLUSH ieejas kartes / transporta kompensācijas Latvijas jaunuzņēmumiem var būt apsverams motivācijas faktors, gadījumā, ja Ekonomikas ministrijai un LIAA būs skaidrs fokuss un mērķi – kādu vēstījumu par mūsu valsti nest SLUSH publikai.

Ļoti veiksmīgs, manuprāt ir rīta brokastu formāts valsts iespēju un jaunuzņēmumu pašprezentācijai. Piedaloties līdzīga formāta norisē Izraēlā, kur Šveices sasniegumus demonstrēja viņu jaunuzņēmumu asociācija, priecājos redzēt arī Šveices vēstnieku un ekonomikas atašeju.

Kritiski svarīgi, lai līdzās ekonomikas ministram, LIAA pārstāvjiem un jaunuzņēmumu pusei somi pasākumā redz aktīvu Latvijas vēstniecības ekonomisko saišu veicinātāju.

Tieši tikpat svarīgi parādīt jaunuzņēmumu likumu – dokumentu, kas tagad ar jaunu saturu tiek papildināts. Parādīt to savlaicīgi sagatavotā labā angļu valodas tulkojumā un, iespējams, arī somu valodā – lai maksimāli atvieglotu Latvijas stāstam ceļu uz starptautiskajiem un vadošajiem somu medijiem – to pirmajām lapām. SLUSH foruma rīkotāji iegulda milzīgu darbu un resursus, lai uz dažām dienām somu zemē sapulcinātu vadošo pasaules mediju pārstāvjus, un mums savlaicīgi jāstrādā, lai Latvijas vārdu sadzird, saredz un par to ieinteresējas.

Kādi uzņēmumi piedalījās SLUSH kā Latvijas vēstneši 2017.gadā (saskaņā ar SLUSH rīkotāju rīcībā esošo informāciju, kur dalībnieka online anketā norādīta valsts Latvija)

  • Alina – zaļo tehnoloģiju jaunuzņēmums, kas attīsta un ražo antimikrobiālās māla piedevas būvniecības apdares materiāliem, pamatā krāsu ražošanā. ''Alina'' un tā dibinātāja Solvita Kostjukova guvušas atzinību un virkni balvu aizvadītajā gadā, apliecinot sava zinātnē balstītā produkta popularitāti starptautiskā mērogā.
    www | FB
  • Anatomy Next – iespējams, viens no populārākajiem un pagājušajā gadā ar apbalvojumiem bagātākais jaunuzņēmums, kurš sekmīgi sācis darbu pie cilvēka ķermeņa atveidošanas papildinātajā realitātē ar precīzām 3-D vizualizācijām. Uzņēmums spējis piesaistīt pirmo finansējuma kārtu un sekmīgi attīsta produktu globālā tirgū.
    wwwFB
  • CastPrint – veselības tehnoloģiju uzņēmums, kas piedāvā inovatīvas un efektīvas ģipsējumu aizstājošas 3D drukātas aproces, kuras var valkāt kaulu lūzumu traumu gadījumā. Pēc ''CastPrint'' aplēsēm šis jaunais produkts spēj ievērojami saīsināt pilnīgas atveseļošanās laiku pēc traumas.
    wwwFB
  • CatchSmart – interneta tehnoloģiju uzņēmuma tāda paša nosaukuma platforma, kurā kooperējas IT un pārdošanas uzņēmumi, kopā pārvarot divas, viņuprāt, būtiskās modernās pasaules problēmas – pārprodukciju un bezdarbu.
    wwwFB
  • CENOS – platforma, ko dibinājuši divi Latvijas Universitātes (LU) pētnieki - Mihails Ščepanskis un Raimonds Viļums - un kurā apvienots visplašākais brīvā koda brīvpieejas inženiertehnisko risinājumu lietotņu un rīku klāsts, lai klientam sniegtu neatkarīgu vidi, kurā izstrādāt projektēšanas gala materiālus.
    wwwFB
  • DigiPulse – kriptovalūtu “virtuālais maciņš” un droša krātuve, lai digitālos resursus (tai skaitā sociālo mediju platformu profilus) nodotu mantojumā.
    wwwFB
  • Electo Online – platforma mediju kanālu ietekmes vairošanai digitālajā vidē ar iespēju veidot dažāda veida digitālos risinājumus, kas papildina lineāro TV, radio vai pasākumu notikumu spektru un iesaista auditoriju.
    wwwFB
  • Fact Check Info – medijpratības viecināšanas rīks un faktu pārbaudes platorma.
    www 
  • Grid Wallet – zaļās enerģijas tirgus “maciņš” tīmeklī, kas palīdz profesionālajiem enerģijas tirgotājiem pārskatāmā veidā komunicēt un tirgot savus enerģijas resursus galapatērētājiem.
    wwwFB
  • HackMotion – Kustību analītikas sistēma, lai palīdzētu sporta entuziastiem sasniegt labākus rezultātus treniņu procesā. Risinājums sola momentānu atpakaļsaiti un rezultātu analīzi bez īpašu kameru un papildaprīkojuma lietošanas.
    www 
  • Inpharmatis – veselības tehnoloģiju izglītības platforma, kas atbilstoši Eiropas komisijas vadlīnijām farmakoviliģences jomā darbojas, lai nodrošinātu maksimāli drošu medikamentu ražošanu, monitorējot blaknes un iespējamas problēmas, kas radušās patērējot to vai citu medicīnas preparātu.
    wwwFB
  • Klean – individuālā uzkopšanas pakalpojuma tīmekļa rezervācijas platforma.
    www
  • MassPortal – Baltijas tirgus līderis 3D drukas risinājumu veidošanā, kas līdzās trim 3D drukas ierīču modeļiem izstrādājis unikālu un patentētu drukas materiāla žāvēšanas ierīci un industriālās klases robotizēto 3D drukas stendu ar multiplām 3D drukas iekārtām, kas apvienotas konveijerā.
    wwwFB
  • Notakey - izstrādā autentifikācijas sistēmas, kas ļauj ielogoties internetbankā, aizstājot tradicionālās kodu kartes un kalkulatorus.
    wwwFB
  • Orocon – prrogrammnodrošinājuma platforma būvniecības nozarei, kas, piedāvājot analītikas risinājumus, ļauj vadīt un izsekot projekta vadības, analizējot patērēto laiku, resursus un cilvēkresursa efektivitāti projekta gaitā.
    www
  • Overly - ir pirmā un vienīgā digitālā aģentūra Baltijas valstīs, kura specializējas tieši papildinātās realitātes projektu izstrādē, kuru galarezultātā uz drukātā materiāla, to noskenējot ar savu viedierīci, atdzīvojas video.
    wwwFB
  • Paydoo – elektroniskās komercijas platforma – risinājums tirdzniecības vietām, lai nodrošinātu vienkāršu elektronisko maksājumu saņemšanu tirdzniecības vietās – sevišķi nelielā tirgotavā, mājražotavā.
    wwwFB
  • Raden Solutions – plaša spektra analīzes rīki un brīvpieejas koda risinājumi lieliem datortīklu un banku automātu tīklu lietotājiem, tīkla infrastruktūras diagnostika un optimizācijas risinājumi.
    wwwFB
  • Registration.lv – kompleksa pasākumu registrācijas platforma, kas klientiem spēj piedāvāt visus pasākuma rīkošanai nepieciešamos online rīkus, sākot ar pasākuma tīmekļa vietni un beidzot ar transporta un loģistikas rīkiem.
    wwwFB
  • Robotic Solutions – automatizācijas risinājumu uzņēmums, kas piedāvā jebkuru eksistējošu manuālu darbu pārvērst robotizēti optimizētā procesā, apkopojot datus par esošo procesu lietojumu un piedāvājot optimāli efektīvi uzlabot ikdienas darbu klienta organizācijā vai servisa pakalpojumu uzņēmumā.
    wwwFB
  • Solfegio – kolektīvas mūzikas apmācības risinājums jauniešiem.
    www
  • Tax Robot – automatizēts rīks pievienotās vērtības nodokļa shēmu problemātikas novēršanai un riska mazināšanai uzņēmumiem, validējot patrnerus.
    www
  • Valet and Knave – multifunkcionāla IT izstrādes kompānija, kas prezentē savu jaunāko inovatīvo apmācību spēli bērniem mobilo platformu vidē.
    wwwFB
  • Vartus - Izmantojot informāciju par noslēgto darījumu cenām un privātos reģistrus, ''Vartus'' ar mašīnapmācības palīdzību piedāvā noteikt īpašuma tirgus vērtību – radot trešās puses viedokli par īpašuma novērtējumu.
    wwwFB
  • Vividly - izstrādā virkni virtuālās realitātes risinājumu un piedāvā populāros VR rīkus pielietot kā arhitektūras projektu, tā arī tūrisma objektu labākais demonstrācijai dažādu grupu klientiem.
    wwwFB 
  • Wide – veselības tehnoloģiju uzņēmums, Somijas ''Vertical'' akseleratora programmas absolvents, kas piedāvā izgatavot dažādas medicīniskās šinas laikā, mazākā nekā 15 minūtes, kombinējot digitālos trafaretus un reālo pacienta 3D skenējumu.
    wwwFB 
  • Zeew – kurjerpakalpojumu uzņēmums, kas piedāvā revulucionalizēt veidu, kā mazie sūtījumi tiek piegādāti pilsētu ietvaros.
    wwwFB
Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ārpus ētera

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti