Ziņas vieglajā valodā 4. maijā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Ziņas vieglajā valodā 4. maijā.

Ziņas vieglajā valodā 4. maijā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Latvijā svin neatkarības atjaunošanas 33. gadadienu

Šodien ir Latvijas Republikas Neatkarības atjaunošanas diena.

Tā ir svētku diena.

Pirms 33 gadiem Augstākā padome nobalsoja par neatkarības atjaunošanu.

Tas nozīmēja, ka Latvija sāka izstāšanos no Padomju savienības.

 

Saeima pulcējas svinīgā sēdē

Saeimas deputāti fotografējas kopbildei pēc svinīgās Saeimas sēdes par godu Latvijas Republikas Neat...
Saeimas deputāti fotografējas kopbildei pēc svinīgās Saeimas sēdes par godu Latvijas Republikas Neatkarības atjaunošanas 33. gadadienai.

Šodien notika svinīga Saeimas sēde.

Tajā piedalījās arī Augstākas padomes deputāti, kuri pirms 33 gadiem balsoja par neatkarību.

Alūksnē bija militārā parāde.

Amatpersonas pateicās bruņotajiem spēkiem un sabiedroto karavīriem, dažādiem dienestiem par to, ka varam dzīvot drošībā.

 

Pasniedz valsts augstākos apbalvojumus

Rīgas pilī šodien pasniedza valsts augstākos apbalvojumus.

Par sevišķiem nopelniem Latvijas labā Viestura ordeni saņēma arī Ukrainas armijas rotas galvenā kaujas mediķe Sarmīte Cīrule.

Viņa uz dažām dienām ieradusies Latvijā.

Pēc tam viņa dosies atpakaļ uz Ukrainu.

Viņa stāsta, ka karavīriem Ukrainā mediķu palīdzība ik dienu ir ļoti nepieciešama.

Sarmīte Cīrule strādā tur, kur notiek kaujas.

Tur ir smagi ievainoti un arī nogalināti karavīri.

Arī viņa pati karā cieta.

Krievu karaspēks saspridzināja māju, kur strādāja mediķi.

Viņa guva kontūziju - smagu satricinājumu.

 

Zelenskis: Putins ir jātiesā par noziedzīgo rīcību Ukrainā

Ukrainas prezidents Volodimirs Zelenskis aicina izveidot īpašu tribunālu Ukrainā pastrādāto kara noziegumu izskatīšanai.

Zelenskis šodien ieradās Nīderlandes pilsētā Hāgā, kur atrodas Starptautiskā krimināltiesa.

Tiesa martā izdeva Krievijas prezidenta Vladimira Putina aresta orderi par bērnu nelikumīgu deportāciju no Ukrainā okupētajām teritorijām uz Krieviju.

Zelenskis sacīja, ka agrāk vai vēlāk Putinu tiesās.

 

Krievija naktī uzbrukusi Ukrainai ar droniem

Arī pagājušajā naktī Krievija ar droniem uzbruka Ukrainas pilsētām.

Pretgaisa aizsardzības sistēmām izdevās notriekt 18 no 24 Krievijas palaistajiem droniem.

 

Baltais nams: Kremlis melo par ASV lomu dronu triecienā

Krievija apsūdz Amerikas Savienotās valstis par it kā notikušo dronu uzbrukumu Kremlim.

Ukraiņiem palīdzējušas Amerikas Savienotās Valstis, saka Putina preses sekretārs Dmitrijs Peskovs.

Baltais nams Kremļa paziņojumus nosauca par meliem.

Sākotnēji Krievijas vadība dronu uzbrukumā Kremlim vainoja Ukrainu.

Ukraina to noraidīja.

ASV Kara studiju institūta analītiķi domā, ka dronu uzbrukumu sarīkoja pati Krievija.

 

Eiropas Centrālā banka palielina bāzes procentlikmi

Eiropas Centrālā banka atkal paaugstina procentlikmes.

Galvenā bāzes procentlikme paaugstināta par 0,25 procentpunktiem līdz 3,75%.

Eiropas Centrālā banka procentu likmes paaugstina, lai mazinātu inflāciju.

Procentlikmes kāpums nozīmē to, ka iedzīvotājiem būs lielāki hipotekāro kredītu maksājumi.

 

Jūrmalā atklāts kultūrtūrisma maršruts "Noķer Ziedoni!"

Šodien Jūrmalā atklāts kultūrtūrisma maršruts "Noķer Ziedoni!".

Tas ved pa dzejnieka Imanta Ziedoņa bērnības un jaunības vietām Ķemeros, Slokā, Tukumā, Lapmežciemā, Ragaciemā un Engurē.

Maršruts ir ļoti garš -111 kilometri.

Tajā ir 17 vietas, kas saistītas ar dzejnieka dzīves gājumu un daiļradi.

 

Laika ziņas

Gaidāma nakts būs auksta.

Gaisa temperatūra pazemināsies līdz -1..-6 grādiem.

Tikai dažviet piekrastē gaisa temperatūra būs nedaudz virs nulles.

Vietām sals būs astoņas stundas - no vienpadsmitiem vakarā līdz plkst.7 rītā.

Naktī un dienā vietām nedaudz snigs.

Ziemeļu vējš būs lēns līdz mērens, dienā vietām brāzmains.

Gaisa temperatūra dienā nepārsniegs +6..+10 grādus.

 

Rīgā naktī lēns ziemeļu vējš, pēcpusdienā tas būs brāzmains.

Gaisa temperatūra naktī -5 …+2 grādi, bet dienā līdz +7 grādiem.

Laika tips otrais - labvēlīgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti