Par jauno likumu galīgajā lasījumā gan vēl šonedēļ nebalsos, jo to vēl caurskatīs Saeimas Juridiskais birojs.
Pēdējie trešdien atbalstītie priekšlikumi paredz stiprināt Latvijas neatkarīgo producentu sadarbību ar sabiedriskajiem medijiem un nosaka, ka turpmāk to radītajam saturam televīzijā jābūt ne mazāk kā 10% no kopējā raidapjoma.
Priekšlikumi arī paredz sponsorēšanas izņēmumus neatkarīgo producentu saturā, ņemot vērā sabiedrisko mediju iziešanu no reklāmas tirgus nākamā gada sākumā.
Likums vēl jāapstiprina Saeimai trešajā lasījumā.
KONTEKSTS:
Septembrī Saeima 2. lasījumā atbalstīja Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu un to pārvaldības likumprojektu. Likums pēc atbalstīšanas Saeimas galīgajā lasījumā varētu stāties spēkā 2021. gadā.
Plašas diskusijas raisīja iecere pieļaut politiķu ietekmi sabiedrisko mediju – Latvijas Televīzijas un Latvijas Radio – galveno redaktoru izvēlē. Tiesa, atbildīgā komisija tā arī nevienojās, kuru no variantiem atbalstīt.