Veselības dienests: e-veselības darbība stabilizējusies

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

Nacionālais veselības dienests (NVD) informēja, ka šobrīd e-veselības sistēmas darbība, kas pirmajā dienā, kad tā bija jāsāk lietot obligāti, piedzīvoja pamatīgus traucējumus, pašlaik ir stabila.  

Trešdien sistēma konstatēti vien nelieli traucējumi, kas visbiežāk novēroti ārstniecības iestādēs un aptiekās, kuras lieto savas informācijas sistēmas, kas ir pielāgotas vai tiek pielāgotas darbam ar e-veselības sistēmu. Savukārt ceturtdien, 4. janvārī, tehniski sistēmas darbības traucējumi nav novēroti.

“Diemžēl šī gada pirmajā darbdienā sistēmas darbībā tika novēroti īslaicīgi traucējumi, kas radīja neērtības iedzīvotājiem un speciālistiem. E-veselības sistēmas darbības pilnvērtīga nodrošināšana šobrīd ir prioritāte, tāpēc strādājam teju diennakts režīmā. Esam atbildīgi par sistēmas turpmākās darbības nodrošināšanu bez būtiskiem sistēmas darbības traucējumiem,” norādīja NVD direktores vietniece informācijas un komunikācijas tehnoloģiju jautājumos Linda Freimane.

Līdz šim e-darbnespējas lapu vismaz vienu reizi ir izrakstījušas vairāk nekā 3200 ārstniecības personas, savukārt e-recepti – vairāk nekā 3500 ārstniecības personas. Turklāt jau vairāk nekā 750 aptiekās apmeklētājam vismaz reizi izsniegti e-receptes medikamenti (95 % no visām aptiekām).

NVD atgādina – ja nepieciešams izrakstīt recepti, bet tas nav iespējams sistēmas tehnisku traucējumu dēļ, ārsts ir tiesīgs to izrakstīt papīra formā. Šīs receptes elektronizēšanu jeb ievadi e-veselības sistēmā veiks aptiekā, tiklīdz tas būs iespējams. Savukārt, ja nepieciešams atvērt darbnespējas lapu, bet tas nav iespējams sistēmas tehnisku traucējumu dēļ, ārsts veic atzīmi par tehniskajiem traucējumiem pacienta medicīniskajā dokumentācijā un atver e-darbnespējas lapu nākamo piecu darba dienu laikā, norādot e-veselības sistēmā darbnespējas perioda pirmo dienu.

Jautājumu gadījumā par e-veselības pakalpojumu izmantošanu, kā arī par ieteicamo rīcību sistēmas īslaicīgu tehnisku traucējumu gadījumos, lietotāji ir aicināti zvanīt e-veselības lietotāju atbalsta dienestam – tālr. iedzīvotājiem 67 803 300; speciālistiem 67 803 301 (katru dienu no plkst. 8.00 līdz 20.00).

Jau ziņots, ka no 2018. gada 1. janvāra uzsākta obligāta valsts e-veselības sistēmas lietošana, kas paredz, ka turpmāk darbnespējas lapu un valsts kompensējamo zāļu recepšu aprite būs tikai elektroniska. Pirmajā darbības dienā sistēmā bijuši arī ilgstoši tehniski traucējumi, un pirmajās dienās ne visi ģimenes ārsti vispār izmantoja šo sistēmu - līdz otrdienas vēlai pēcpusdienai astoņas prakses nebija pieteikušās, lai pieslēgtos e-veselības sistēmas lietošanai.

E-veselības sistēmas izveidē ieguldīti 15 miljoni eiro, un finansējums vajadzīgs arī ikgadējai uzturēšanai.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti