Šāds nosaukums dots mākslinieku apgleznotiem kravu konteineriem, kas kopš pagājušā gada decembra apceļo Eiropas valstis. Konteineru sastāvs līdz šim piestājis Vīnē, Berlīnē, Parīzē, Romā un citās pilsētās. Mērķis ir mudināt kravu pārvadājumos vairāk izmantot dzelzceļu.
“Eiropā ir zināma veida problēma, es gribētu teikt. 18% no visiem kravu pārvadājumiem tiek veikti pa dzelzceļu. Mērķis ir 2030. gadā sasniegt 30%. Latvijā jau šodien mums ir 38% no visiem kravu pārvadājumiem pa dzelzceļu, bet mērķis ir, protams, palielināt īpatsvaru,” atzina “Latvijas dzelzceļa” prezidents Edvīns Bērziņš.
Pasaules Dabas fonda valdes priekšsēdētājs Uģis Rotbergs savukārt norādīja, ka “lielākais izaicinājums ir atsaistīt ekonomisko izaugsmi no fosilajiem energonesējiem. Konkrēti šis projekts Eiropā, kurš mēģina pārnest kravas uz gudru elektrifikāciju, ir nozīmīgs solis mūsu atsaistīšanā no fosilā kurināmā un samazināt mūsu ietekmi uz klimatu.”
Latvijā apgleznotie kravu konteineri tika nogādāti ar kuģi tāpēc, ka dzelzceļa sliežu platums Latvijā atšķiras no Eiropas standarta.
Jau pirmdien konteineri tiks nogādāti atpakaļ ostā. Nākamā pietura Noasa vilcienam būs Nīderlandes pilsēta Roterdama.