Pujāts stāstīja, ka līdz nākamā gada vidum robežu plānots izbūvēt grūti pieejamās vietas, piemēram, vietās, kas ir purvainas vai upju krastos. "Tur ir sarežģītāk jau no projektēšanas viedokļa un atsavināšanas process," piebilda Pujāts.
Tomēr patlaban vēl nav notikuši zemes atsavināšanas darbi, atzīmēja Pujāts.
Grūti pieejamās vietās jāizbūvē 35 kilometri žoga, kā arī jāizbūvē patrulēšanas ceļi un tehniskā infrastruktūra gar Daugavu.
Jau zināms, ka žoga būvniecība Latvijas–Baltkrievijas robežas sauszemes posmos norit pēc plāna un līdz šī gada 30. decembrim tie tiks pabeigti.
KONTEKSTS:
2021. gada vasarā ievērojami palielinājās migrantu skaits, kas no Baltkrievijas cenšas nelikumīgi iekļūt Latvijas, Lietuvas un Polijas teritorijā. Baltijas valstu un Polijas amatpersonas norādīja, ka Baltkrievijas varas iestādes apzināti neliek šķēršļus robežas šķērsošanai, lai tādējādi sodītu šīs valstis par atbalstu Baltkrievijas opozīcijai un sankcijām pret Aleksandra Lukašenko režīmu. Eiropas Savienība šādu rīcību raksturo kā hibrīdkara izvēršanu.
Latvija sāka būvēt žogu uz austrumu robežas. Uz sauszemes robežas ar Baltkrieviju žogu plānots pabeigt līdz šā gada beigām, nākamgad vēl stiprinās robežu, kur tā iet pa purviem un ezeriem. Savukārt Latvijas–Krievijas robežjoslas infrastruktūru paredzēts izbūvēt agrāk, nekā paredzēts iepriekš, – 2025. gadā. Optiskā kabeļa ievilkšanu un kameru uzstādīšanu gar žogu plānots paveikt līdz 2026. gada beigām.