Panorāma

Ministre neatcels Garkalnes sadalīšanas plānu

Panorāma

Pēc Ukrainas lūguma sasauc NATO sēdi

Vilciena vietā taksometrs?

«Vivi» jauno vilcienu kavēšanās gadījumā plāno kompensēt pasažieru izdevumus par citu transportu

Jauno vilcienu kavēšanās gadījumā pasažieru pārvadātājs "Vivi" (agrāk – "Pasažieru vilciens") plāno kompensēt pasažieru izdevumus par alternatīvu transportu, tostarp taksometru. Šādu izdevumu atmaksu "Vivi" plāno pieprasīt jauno elektrovilcienu ražotājam "Škoda Vagonka". Arī ceturtdiena nebija izņēmums, kad pasažieriem jāgaida vilciens. Atsevišķos maršrutos vilcieni kavējuši līdz pat pusotrai stundai.

"Vivi" valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis atzina, ka vilcieniem bija paredzamas tehniskas ķibeles, taču saskarties ar tik daudzām problēmām plānots nebija.

Vienota tiešsaistes datubāze, sinhrona komunikācija ar pasažieriem, kas jāievieš līdz piektdienai, – par to ceturtdien ārkārtas sanāksmē kā risinājumu lēma satiksmes ministrs Kaspars Briškens ("Progresīvie") un atbildīgie no Autotransporta direkcijas, uzņēmuma "Latvijas dzelzceļš" un "Vivi". 

"Nu, tie risinājumi ir ļoti ātri un operatīvi pieņemti. Svarīgi ir katrai no iesaistītajām pusēm ievadīt informāciju, kas ir nepieciešama, un lai tas ir viens informācijas avots. Es domāju, tie darbi ir tādi pragmatiski un praktiski izpildāmi, kas ir uzdoti, un tie vienkārši jāizdara," pauda uzņēmuma vadītājs.

Tāpat iesaistītās puses vienojās par to, ka vilcienu kavēšanās gadījumā jārod alternatīvi transporta risinājumi, par kuriem priekšlikumi jāiesniedz līdz 8. janvārim. Uzņēmumā "Vivi" uzsvēra, ka tas ir izdarāms. Plāno, ka alternatīva transporta izmaksu čekus varēs iesniegt "Vivi" kompensācijai.

"Vivi" vadītājs sacīja: "Var ņemt alternatīvus transportlīdzekļus, var arī taksometru. Ja tiek ņemts taksometrs, tad piestādot mums čekus.

Šajā gadījumā ir ļoti vienkārši – ja "Škodas" vilcienu dēļ ir kavējumi un kādi bojājumi, tad šos visus izdevumus mēs piestādīsim arī "Škodai". Protams, nevienam iedzīvotājam pie "Škodas" pašam nebūs jāiet."

Savukārt elektrovilcienu ražotāja pārstāvis, "Škoda Group" komunikācijas vadītājs Jans Švehla norādīja: "Mēs cieši sadarbojamies ar "Vivi", lai atrisinātu jebkādus tehniskos jautājumus un nodrošinātu, lai jaunie vilcieni ir pieejami, cik ātri vien iespējams. "Škoda Group" un "Vivi" strādā kopā, lai nodrošinātu racionālas un efektīvas apmācības "Vivi" personālam jauno vilcienu vadīšanā."

KONTEKSTS:

2023. gada februārī vilcienu ražotājs "Škoda Vagonka" un "Pasažieru vilciens" (tagad – "Vivi") Satiksmes ministrijai apliecināja, ka plānots sākt pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem elektrovilcieniem jau tā paša gada vasaras beigās, bet vēlāk paziņoja, ka sertifikācijas procesa dēļ tomēr vilcieni nesāks kursēt ātrāk kā rudenī.

Līgums par 32 jaunu elektrovilcienu piegādi, ko "Pasažieru vilciens" un "Škoda Vagonka" parakstīja 2019. gada vidū, paredzēja, ka pirmie vilcieni tiks piegādāti 2022. gada pirmajā pusgadā, bet līdz 2023. gada beigām pasažieru pārvadājumi tiks veikti jau ar visiem 32 jaunajiem vilcieniem. Taču karš Ukrainā aizkavēja piegādes, jo vilcienus līdz Rīgai nācās vest ar autotransportu un montēt uz vietas.

Pirmo vilcienu Latvijā saņēma 2022. gada jūnija beigās.

Pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem vilcieniem Latvijā galu galā sāka 2023. gada 15. decembrī. Drīz pēc tam vairākiem vilcieniem sāka atklāties defekti, un janvāra sākumā viens no jaunajiem vilcieniem apstājās līnijā Rīga–Skulte.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti