Likums paredz, ka dzīvokļu īpašniekiem ar pārvaldnieka starpniecību par saviem līdzekļiem jāizveido ūdens uzskaites mezgls, kur skaitītājs tiks uzstādīts. Ja mājas kopējā skaitītāja nav, dzīvokļos uzstādīto skaitītāju rādījumi vairs netiek ņemti vērā, bet par ūdeni jānorēķinās pēc deklarēto iedzīvotāju skaita, kas sanāk daudz dārgāk.
Divstāvu mājā Oskara Kalpaka prospektā Jūrmalā ir pieci dzīvokļi. Viens no šiem dzīvokļiem pieder Krievijas pilsoņiem, kuri jau vairākus gadus mājā nav ne rādījušies, ne maksājuši rēķinus. Pārējie dzīvokļu īpašnieki centušies iztikt bez parādiem, līdz aizvadītā gada rudenī saņēmuši pārrēķinu par izlietoto ūdeni.
Mājas iedzīvotāja Austra stāsta, ka oktobrī saņēmusi rēķinu ar pārrēķinu no 2022. gada janvāra, kurā teikts, ka rēķinā netiek ņemti vērā dzīvokļu skaitītāju rādījumi, bet jāmaksā pēc iedzīvotāju skaita. Austras rēķins bijis 180 eiro liels.
Savu namu iedzīvotāji ir uzticējuši apsaimniekot uzņēmumam "Cinivity". Dzīvokļu īpašnieki par mājas pārvaldīšanu maksā, tādēļ sagaida no pārvaldnieka normālu komunikāciju ar iedzīvotājiem par akūtajiem jautājumiem, kas jārisina.
"Pirmā informācija – mēs nezinājām, ka mums nav kopējā ūdens skaitītāja," stāstīja sieviete. Iedzīvotāji nodevuši patērētā ūdens rādītājus, samaksājuši, bet piepeši uzzinājuši, ka ēka nav aprīkota ar kopējo ūdens skaitītāju. Kad iedzīvotāji zvanījuši uz uzņēmumu SIA "Jūrmalas ūdens", tur paskaidrots, ka mājas apsaimniekotājs SIA "Cinivity Mājas Jūrmala" nav vērsies uzņēmumā ar iesniegumu, lai skaitītājs tiktu uzstādīts.
Iedzīvotāji sazinājušies ar mājas pārvaldnieku, kurš skaidrojis, ka kopējais ūdens skaitītājs nav uzstādīts tāpēc, ka mājai jāievelk vajadzīgās komunikācijas, bet darbu veikšanai nav nepieciešamo uzkrājumu. Kā raidījumam "4. studija" apgalvoja iedzīvotāji, ar to arī sarunas ar pārvaldnieku beigušās. Labā ziņa ir tā, ka decembrī kopējais ūdens skaitītājs tomēr mājai uzlikts. Kā skaidro uzņēmuma SIA "Jūrmalas ūdens" tehniskais direktors Guntis Klīve, ne vienmēr ūdens skaitītāja mezgla izbūve prasa lielus līdzekļus.
Dzīvokļu īpašnieki joprojām nezina, kādā veidā viņu mājai ir uzstādīts kopējais ūdens skaitītājs, jo atbildes uz rakstītajiem iesniegumiem nav saņēmuši. Tātad – komunikācijas ar pārvaldnieku nav. Iedzīvotājiem radies jautājums, kāpēc SIA "Cinivity Mājas Jūrmala" gaidīja gandrīz gadu, ja beigu beigās mājas ūdens skaitītājs uzstādīts, neprasot liekus izdevumus.
Apsaimniekotājs SIA "Cinivity Mājas Jūrmala" noliedza, ka dzīvokļu īpašniekiem būtu noklusēts fakts, ka nepieciešams uzstādīt mājas kopējo ūdens skaitītāju. Dzīvokļu īpašniekiem galu galā esot pienākums pašiem rūpēties par savu īpašumu.
"Mazām mājām ir liela problēma uzkrāt vajadzīgos līdzekļus visiem veicamajiem darbiem. Iespējams, iedzīvotāju neizpratnes dēļ un mūsu mazāk aktīvās informēšanas dēļ radās situācija ar novēlotu kopējā skaitītāja uzstādīšanu," skaidroja SIA "Cinivity Mājas Jūrmala" pārvaldnieks Ģirts Ligers, norādot, ka SIA "Civinity Mājas Jūrmala" fiziski uzstādījis skaitītāju, lai paātrinātu procesu, bet SIA "Jūrmalas ūdens" pieņēmis to ekspluatācijā. Šobrīd SIA "Jūrmalas ūdens" veiks pārrēķinu attiecībā uz šīs mājas ūdens patēriņu.
Tomēr parāds, kas ir izveidojies katram dzīvokļu īpašniekam par pagājušo gadu, diemžēl jau ir nodots parādu piedziņas uzņēmumam.