Ziņas vieglajā valodā 30. martā

Ziņas vieglajā valodā sestdien, 30. martā.

Ziņas vieglajā valodā 30. martā
00:00 / 04:57
Lejuplādēt

Krievija bombardē Ukrainas pilsētas

Krievija sestdien, 30. martā, bombardēja Ukrainas pilsētu Hersonu, vēsta Hersonas apgabala militārā pārvalde.

Pagaidām nav sniegta plašāka informācija par uzbrukumu apmēru.

Ukrainas pretgaisa aizsardzības vienības aizvadītajā naktī iznīcinājušas 9 no 12 Krievijas palaistajiem droniem "Šahed".

Krievijas spēki uz Doneckas apgabalu palaiduši arī 4 raķetes.

Uzbrukumos apgabalā viens cilvēks gājis bojā.

Uzbrukumi fiksēti arī Odesā.

Ukrainai vajadzīgas raķetes

Ukrainas prezidents Volodimirs Zelenskis aicinājis ASV nodrošināt Ukrainu ar ATACMS raķetēm.

Tās esot nepieciešamas, lai dotu triecienu lidlaukiem un lidmašīnām īslaicīgi okupētajā Krimā.

To viņš atzinis laikrakstam "The Washington Post".

Zelenskis uzsvēris, ka Ukraina vēlas izmantot lielāka darbības rādiusa raķetes, lai uzbruktu nevis Krievijas teritorijai, bet gan lidlaukiem Krimā.

Lai Krievija nevarētu turpināt veikt uzbrukumus no pussalā esošajiem lidlaukiem.

Nepieciešama slimnieku evakuācija no Gazas joslas

Aptuveni 9000 pacientu ir nepieciešama steidzama evakuācija no Gazas joslas.

Par to brīdinājusi Pasaules Veselības Organizācija.

Tajā norāda, ka tikai 10 knapi darbojošās slimnīcas nespēj pienācīgi aprūpēt visus, kam nepieciešama palīdzība.

Uz Gazu devušies kuģi ar pārtiku

No Kipras uz Gazas joslu devušies trīs kuģi ar aptuveni 400 tonnām pārtikas un cita veida palīdzību.

Tā paziņojusi starptautiskā labdarības organizācija "World Central Kitchen".

Ar atvesto pietikšot, lai pagatavotu vairāk nekā miljonu maltīšu.

Mēneša sākumā no Kipras uz Gazas joslu devies pirmais šīs palīdzības iniciatīvas kuģis ar aptuveni 200 tonnām pārtikas.

Nīderlandē sagrābti ķīlnieki

Nīderlandes pilsētā Edē kafejnīcā sagrābtie ķīlnieki ir atbrīvoti. Aizdomās turamais aizturēts, paziņojusi vietējā policija.

Ķīlnieki bija sagrābti vairākas stundas.

Viss beidzies mierīgi.

Pagaidām policija neuzskata, ka notikušais būtu saistīts ar terorismu.

Šorīt kāds vīrietis iegājis kafejnīcā, kur sagrābis par ķīlniekiem četrus cilvēkus un draudējis uzspridzināties.

Notikuma vietā ieradusies policija, sprāgstvielu eksperti un ugunsdzēsēji.

Pilsētas centrs bija noslēgts.

Evakuēti cilvēki no tuvējām aptuveni 150 ēkām.

Francijā vējš un lietus nodara postījumus

Francijā spēcīgs vējš un lietus šodien izraisījis plūdus un elektroapgādes pārrāvumus valsts dienvidaustrumos.

Overņas-Ronas-Alpu reģionā krītoši koki un koku zari pārrāvuši elektrolīnijas.

Bez elektrības šorīt atstātas 6000 mājsaimniecības, ziņo Francijas mediji.

Tikmēr Vjennā, Francijas vidienē, spēcīga lietus rezultātā pārplūdusi upe.

Pārplūduši arī vairāki ceļi un slēgta satiksme.

Vairākās vietās reģionā no mājām evakuēti cilvēki.

Spēcīgs lietus daudziem Spānijā izbojājis Lieldienu svinības

Seviļā un daudzviet citur Spānijā pilsētu vadība bijusi spiesta atcelt tradicionālos reliģiskos Lieldienu gājienus.

Tas tamdēļ, jo meteoroloģiskais dienests izsludinājis brīdinājumu par vētru.

Tomēr kopumā lietus Spānijā bijis ļoti nepieciešams.

Divos apdzīvotākajos reģionos ilgstoši valdījis sausums. Tas draudējis pat ar dzeramā ūdens trūkumu.

Jāreģistrē elektroskrejriteņi

Līdz rītdienai ir jāreģistrē privātos elektroskrejriteņus.

To varēs izdarīt arī vēlāk, bet, kamēr tas nebūs izdarīts, ar elektroskrejriteni braukt būs aizliegts.

To paredz izmaiņas "Ceļu satiksmes likumā".

Ilustratīvs attēls: Elektroskrejriteņu novietne
Ilustratīvs attēls: Elektroskrejriteņu novietne

Siguldā – Šūpoļu festivāls

Siguldā šodien sācies jau astotais Šūpoļu festivāls.

Tas ilgs trīs dienas.

Festivāla apmeklētājiem būs iespēja izšūpoties dažādu meistaru radītajās šūpolēs.

Arī apskatīt mākslinieku veidotos vides objektus.

Jāpagriež pulksteņa laiks

Kristieši visā pasaulē šodien atzīmē Kluso sestdienu.

Svētdien, 31. martā, būs Pirmās Lieldienas.

Bet gaidāmajā naktī Latvijā notiks pāreja uz vasaras laiku.

Tas nozīmē, ka pulksteņa rādītāji būs jāpagriež vienu stundu uz priekšu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti