VUGD numura «112» dienā skolās stāsta par pareizu rīcību nelaimē

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem.

11. februāris visā Eiropas Savienībā ir vienotā ārkārtas palīdzības izsaukumu numura 112 diena. Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests (VUGD) jau vairākus gadus šajā dienā dodas uz skolām. Šogad glābēji ugunsdzēsēji viesojās Viļānu vidusskolā.

Vienotā ārkārtas palīdzības izsaukumu numura 112 diena Viļānu vidusskolā iesākās ar vienkārša un bērniem saistoša skaitāmpantiņa iegaumēšanu, kam sekoja krāsojamo grāmatu un uzlīmju izdale, kā arī prezentācija par to, kā sazināties ar glābšanas dienestiem nepieciešams situācijās, kad apdraudēta pašu vai līdzcilvēku dzīvība un veselība. Bērni aktīvi uzdeva jautājumus un iesaistījās diskusijās. 

"Ugunsdzēsēji, glābšanas dienests, depo - tie visi nav tāda neparasta lieta. Ir ļoti svarīgi, piemēram: izceļas ugunsgrēks, ko tad paši ar spaiņiem ūdeni dzēsīsi? Nu nē. Jāsauc ugunsdzēsēji palīgā. Vispār patika man šī diena," atzina Viļānu vidusskolas 2. b klases skolēns Deivids Nils Timofejevs.

"Man ļoti patika tās uzlīmes, kuras viņš iedeva. Lai neaizmirstu, var kaut kur pielīmēt, piemēram, mājās pie skapja vai ledusskapja," klāstīja Viļānu vidusskolas 2. a klases skolēns Kristers Elsts.

Akcija, kad reģionos strādājošie glābšanas dienestu pārstāvji dodas uz skolām un informē skolēnus, gan arī mudina viņus pēc pasākuma mājās stāstīt vecākiem par pareizu rīcību nelaimē, notiek aptuveni piecus gadus. 

"Lai šiem skolēniem no agra vecuma jau iemācītu par 112 dienesta numura nepieciešamību, lai viņi nebaidās droši zvanīt, ja ir aculiecinieki kādai nelaimei vai notikumam," teica VUGD Latgales reģiona brigādes Rēzeknes daļas Viļānu posteņa komandieris, leitnants Jānis Klodāns.

Pašlaik piecos vienotā ārkārtas palīdzības izsaukumu numura 112 zvanu centros strādā 20 dispečeri, kas pērnajā gadā atbildējuši uz vairāk nekā vienu miljonu zvanu. Lai arī retāk, aizvien to vidū gadās arī viltus izsaukumi, kas kavē laiku, spēku un līdzekļus, ko varētu veltīt patiesi kritiskā situācijā nonākušajiem.

"Jāsaprot, ka tajā brīdī uz citu izsaukumu ugunsdzēsēji glābēji brauks no tālāka depo un Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta darbinieki nespēs sniegt palīdzību, un policijai būs nepieciešams ilgāks laiks, lai noķertu zagli, kā arī jāsaprot, ka dienestiem tās ir arī lielas izmaksas. Tas ir degvielas patēriņš, cilvēkresursu patēriņš," skaidroja Klodāns.

Ja viltus izsaukumu skaits sarūk, tad arvien biežāk sastopama problēma ir negadījumu fotografēšana un filmēšana tā vietā, lai sazinātos ar glābšanas dienestiem. Tāpat arī vairāk tiek saņemti nejauši zvani. 

"Aicinām vecākus ik pa laikam pakontrolēt, lai nav tā, ka šis bērniņš, spaidot telefonu, visu laiku zvana uz 112 un nevajadzīgi aizņem līniju. Mums tie telefoni šobrīd ir ļoti moderni un ar pirkstiem bīdāmi. Gadās reizes, kad, kabatā esot, viņš mēdz kaut kā, tā sakot, saspiesties un arī tiek sazvanīts glābšanas dienests. Šajā brīdī aicinām nemest nost telefona klausuli, bet godīgi atzīties, ka telefons ir vienkārši saspiedies un palīdzība nav nepieciešama," skaidro VUGD Prevencijas un sabiedrības informēšanas nodaļas vecākā speciāliste Sandra Vējiņa.

Vienotais ārkārtas palīdzības izsaukumu numurs 112 darbojas visā Eiropas Savienībā. Latvijā tas ieviests pirms 22 gadiem. Līdzīga veida izglītojošas aktivitātes skolās notiks arī nākamgad, bet tuvākais pasākums turpmāk kopā ar skolēniem būs Ēnu diena.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti