VSAA: Liela daļa «PNB bankas» klientu domā atgriezties pie pensiju piegādes mājās

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem un 9 mēnešiem.

Liela daļa "PNB bankas" klientu šobrīd apsver iespēju atgriezties pie pensijas piegādes mājās. Arī tāda iespēja ir, jo objektīvu iemeslu dēļ varbūt bankas tuvākajā apkārtnē nav pieejamas. Pensionāriem ir jākonsultējas, norāda Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras (VSAA) direktore Inese Šmitiņa.

VSAA direktore Inese Šmitiņa par to, kas jādara pensionāriem "PNB bankas" klientiem
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Tāpat visiem darbību apturējušās „PNB bankas” klientiem, kas šajā bankā saņēma pensijas vai pabalstus, jāinformē VSAA par konta numuru citā finanšu iestādē, uz kuru turpmāk šo naudu pārskaitīt. Ja apturētās bankas darbības dēļ „PNB bankā” palicis iepriekšējais pabalsts vai pensija, jāatver konts „Citadeles bankā”, uz kuru izmaksās garantēto atlīdzību.

Visātrāk par konta maiņu VSAA aicina ziņot tos, kuriem pensiju izmaksa paredzēta jau nākamnedēļ.

„Pirmais solis – tie, kuri neizvēlas turpmāk šo naudu saņemt „Citadeles” kontā, ir atvērt kontu citā bankā un nākt pie mums jau ar atvērta konta informāciju. Bet esam radījuši arī ērtāku ceļu, ka to var nedarīt un mēs turpināsim skaitīt naudu uz „Citadeles” kontu. Pēc tam cilvēks sešu mēnešu laikā var lēnām izvērtēt, kur turpmāk šo pensiju saņemt.

Liela daļa klientu šobrīd apsver iespēju atgriezties pie pensijas piegādes mājās. Arī tāda iespēja ir,

jo objektīvu iemeslu dēļ varbūt bankas tuvākajā apkārtnē nav pieejamas. Pensionāriem ir jākonsultējas gan šajās nosauktajās iestādēs, gan pie saviem tuviniekiem, var vērsties arī pie mums, lai atrastu sev vislabāko risinājumu,” norāda VSAA direktore Inese Šmitiņa.

KONTEKSTS:

15. augustā lemts apturēt "PNB bankas" (iepriekš "Norvik banka") darbību. Bankai bija pilnībā jāpārtrauc finanšu pakalpojumu sniegšana, ieskaitot klientu maksājumu izpildi. Tādējādi no 15. augusta vakara "PNB bankas" karšu, internetbankas maksājumu un bankomātu darbība ir apturēta.

Tas saistīts ar ECB lēmumu "PNB banku" atzīt par finanšu iestādi, kas ir nonākusi vai nonāks finanšu grūtībās. Bankas kapitāla pietiekamības rādītājs 2018. gada beigās bija 12,48%, bet regulatora minimālā prasība ir 14%. Bankā kopš 2017. gada beigām konstatēti kapitāla prasību pārkāpumi.

Klientiem kopumā būs jāizmaksā 297 miljoni eiro. No Noguldījumu garantiju fonda garantētās atlīdzībās varēs saņemt līdz 100 000 eiro, un  tas attiecas uz 99,2% "PNB bankas" klientu.

Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) 17. augustā pieņēmusi lēmumu par garantēto atlīdzību izmaksu kārtību "PNB bankas" klientiem, sākot ar 22. augustu, uzticot garantēto atlīdzību izmaksu veikt bankai "Citadele".

Šogad jūlija beigās bankas pārstāvji informēja, ka "PNB bankai" ir teju 500 darbinieku un apmēram 100 tūkstoši klientu, no kuriem aptuveni divas trešdaļas ir seniori.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti