Tiesa ierosina «Liepājas ostas LM» tiesiskās aizsardzības procesu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem un 11 mēnešiem.

Liepājas tiesa 27.maijā ierosināja Liepājas speciālās ekonomiskās zonas akciju sabiedrības "Liepājas osta LM" tiesiskās aizsardzības procesa (TAP) lietu, informēja komunikācijas aģentūra "Vīlands Associates"

Kā norāda „Liepājas metalurga” (LM) maksātnespējas administrators Haralds Velmers, jau iepriekš vairākkārt runāts, ka uzņēmumam “Liepājas osta LM” ir nopietnas grūtības pildīt parādsaistības, kuras izveidojās, „Liepājas metalurgam” kļūstot maksātnespējīgam.

„Tiesiskās aizsardzības process ir nepieciešams, lai pilnībā īstenotu “Liepājas ostas LM” restrukturizāciju un rastu kopīgu risinājumu ar kreditoriem. TAP ir iespēja ar kreditoriem veidot koordinētu ostas restrukturizācijas plānu, kā arī vienoties par tālāku "Liepājas ostas LM” parādu segšanas kārtību. Šobrīd osta var tikt galā tikai ar tekošajiem maksājumiem, bet nevar nomaksāt parādsaistības,” skaidro Velmers.

Vienlaicīgi tuvākajā laikā tiks uzsākta arī ostas akciju pārdošana, norāda Velmers.

„Ir būtiski, lai “Liepājas osta LM” pēc iespējas ātrāk nonāk jauna īpašnieka rokās, jo tikai tas varēs plānot jaunu kravu piesaisti ostai un uzlabot naudas plūsmu,” pauž "Metalurga" maksātnespējas administrators.

Pozitīva un būtiska atšķirība no „Liepājas metalurga” pārdošanas TAP laikā, kur bija akcionāru strīdi, būšot tā, ka jaunajam ostas īpašniekam piederēs 91,6% no ostas akcijām.  Tas ļaušot viennozīmīgi pārvaldīt uzņēmumu un atjaunot “Liepājas ostas LM” darbību pilnā apmērā. 

Kā ziņots iepriekš, iespējams, "Liepājas ostai LM" būs jāatmaksā valsts budžetā 28 miljoni eiro, ko veido pievienotās vērtības nodokļa (PVN) parāds, nokavējuma nauda un soda nauda par nesamaksāto PVN.

LM meitasuzņēmumu AS "Liepājas osta LM" paredzēts pārdot atsevišķi no pamatražotnes, savukārt ostas pakalpojumu pieejamību ražotnei garantēs jaunizveidotais meitasuzņēmums SIA "50.piestātne", iepriekš sacīja Velmers.

Marta beigās izveidotā "50.piestātne" bija 100% LM meitasuzņēmums, un 16.aprīlī Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (SEZ) valde devusi piekrišanu modernizētās 50.piestātnes nomas līguma izbeigšanai ar "Liepājas ostu LM" un šai piestātnei pieguļošās zemes iznomāšanai uzņēmumam "50.piestātne".

Administrators skaidroja, ka šādā veidā tiek nodrošināts LM pārdošanas plāna galvenais mērķis - uzņēmumam tiek garantēti nodrošināta pieeja ostas pakalpojumiem, savukārt "Liepājas ostas LM" pārdošana atsevišķi, kas varētu notikt ātrāk nekā pamatražotnes pārdošana, spēs atrisināt šī uzņēmuma problēmas - dramatisko kravu kritumu, finansiālo nestabilitāti.

"Liepājas ostas LM" kravu apgrozījums pērn samazinājies par 45%. "Liepājas osta LM" ir lielākā Liepājas ostas stividorkompānija, kas līdz šim ik gadu ir nodrošinājusi ostai stabilu kravu plūsmu, tomēr 2013.gadā līdz ar uzņēmuma māteskompānijas "Liepājas metalurgs" maksātnespēju ievērojami samazinājās kravu apgrozījums. Ja 2012.gadā kompānija pārkrāva 2,67 miljonus tonnu kravu, tad 2013.gadā - vien 1,47 miljonus tonnu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti