Deputāti ar lēmumu vien sadalīs atbildības sfēras starp Rīgas domi un tās uzņēmumu «Rīgas satiksme», kas ir galvenā atbildīgā par simt miljonu eiro vērtā projekta ieviešanu. Tikmēr Lielo kapu aizstāvji ir citās domās.
Par Rīgas domes plānu cauri Lielajiem kapiem izbūvēt tramvaja līniju plašāka sabiedrība uzzināja šā mēneša sākumā. Skanstes apkaimē Rīga iecerējusi izveidot jaunu tramvaja līnijas posmu trīsarpus kilometru garumā, savienojot 6. tramvaja maršrutu ar 5. un 9. tramvaju.
Simt miljonu eiro vērtajā projektā paredzēts piesaistīt 70 miljonus Eiropas naudas. Par to esošās tramvaja līnijas pielāgos zemās grīdas transportlīdzekļiem, kā arī pirks 12 jaunus tramvajus, lai sabiedriskais transports tur kursētu ik pēc 10 minūtēm.
Domubiedru grupa «Lielo kapu draugi» arvien uzsver, ka projekts ir nepārdomāts. Grupas pārstāvis Andris Gobiņš norādīja, ka Rīgas dome turpina tumšāko padomju laiku tradīciju un grasās būvēt tramvaja līniju pāri līķiem un kauliem. Gobiņš arī pauda neizpratni, kam šajā vietā nepieciešama tramvaju līnija un kāpēc šī līnija atņemta Berģiem, Dreiliņiem, Purvciemam, kur tā bija sen plānota un patiešām vajadzīga dzīviem cilvēkiem.
Domubiedru grupa «Lielo kapu draugi» domā, ka no finanšu ziņā ietilpīgā projekta ieguvēji būs tikai daži zemes īpašnieki, no kuriem domei nāksies atpirkt platības potenciālajai tramvaja līnijai.
Gobiņš norādīja, ka tas būs liels ieguvums diviem trīs lieliem zemes īpašniekiem, bet par ieguvumu pārējiem pastāv šaubas. Viņš arī pauda, ka tramvaja līnija pāri kapiem nav paredzēta arī pilsētas attīstības rīcības plānā, kas tikai pierāda šī projekta sasteigtību.
Rīgas domē uzsver, ka no kapu tramvaja projekta atteikties neplāno, bet lietu virzībai nekādas steigas neesot. Pēdējā mirklī Satiksmes komitejas darba kārtībā jautājums ticis iekļauts it kā ilgās saskaņošanas dēļ, norāda Satiksmes departamentā. Savukārt «Rīgas satiksmes» pārstāvis Viktors Zaķis skaidroja – līdz oktobra vidum jāpiesakās Eiropas Savienības naudai, tādēļ vajadzīgs domes lēmums.
Tikmēr komitejas darba kārtībā iekļautie dokumenti ļauj secināt, ka steigā skatāmajā jautājumā būtiskākais ir sadarbības līguma projekts. Tajā sadalītas atbildības jomas starp uzņēmumu «Rīgas satiksme» kā galveno tramvaja līnijas ieviesēju un Rīgas domi.
Līgumā teikts, ka Rīgas domei jāgādā par projektam nepieciešamo zemju iegādi. Tas savukārt var nozīmēt, ka tramvaja līnijas izveide caur kapiem izmaksās vairāk par plānotajiem nepilniem simt miljoniem eiro.
Jau ziņots, ka Rīgas domes iecerētā jaunā tramvaja līnija sāksies pie Krišjāņa Barona un Pērnavas ielas krustojuma un tālāk, virzienā uz ziemeļiem, sasniegs Skanstes ielu, daļu maršruta būvējot cauri kapiem. Līnijas izbūve skars vienu kapliču, skaidroja dome. Pret tramvaja līnijas izbūvi ir Lielo kapu draugu kopa, kas novērojusi, ka Skanstes ielas apgabalā nedzīvo vairāk par 2000 cilvēku.
Pašreiz par kapu apsaimniekošanu atbild Latvijas evaņģēliski luteriskā baznīca, taču gan baznīca, gan Rīgas dome ir vienisprātis, ka kapiem jāpāriet pašvaldības īpašumā.